استانها » البرز
کد خبر : 532110
دوشنبه - 28 آبان 1397 - 07:30
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

فن‌بازارها موتور متحرک فضای نوآوری کشور هستند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فن‌بازارها با عملکرد مثبتی که از خود ارائه کرده‌اند به عنوان موتور متحرک فضای نوآوری کشور مطرح هستند.

فن‌بازارها موتور متحرک فضای نوآوری کشور هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، دلیری  در یازدهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی که به میزبانی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه فناوری کشور و بهره‌وری از انرژی‌ها در حال تکمیل است و قسمت عظیم پازل ما در این حوزه تکمیل شده است.
وی افزود: طی پنج سال گذشته حوزه‌های مختلفی این اکوسیستم را کامل کرده‌اند و به آرامشی در فن‌بازارها رسیده‌ایم که منجر به تولید محصول خواهد شد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: بخش خصوصی فضای کمرنگی از فناوری را داشت که در حال حاضر باید با نگاهی ریسک‌پذیر برای فعالیت‌های اقتصادی اقدام کنیم.
دلیری با بیان اینکه بانک‌ها پیش‌از این کمک چندانی به فناوری نداشتند، یادآور شد: امروز شاهد این هستیم که بانک مرکزی فضایی ایجاد کرده است و بانک‌ها پیشتاز برای کمک به تولید و صنایع شده‌اند که در این میان ماهانه تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان ارائه خدمات به صنایع توسط بانک‌ها ثبت می‌شود.
وی اظهار کرد: این اقدامات نو نشان‌دهنده تغییرات اکوسیستمی در جهت درست نهادهای اقتصادی است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوی خاطرنشان کرد: تا کنون بانک‌ها و صندوق‌های پژوهشگری به نحوی فعالیت‌ کرده‌اند که دغدغه‌های حوزه ضمانت از بین رفته است.
دلیری فن‌بازارها را موتور متحرک و اصلی نوآوری در کشور دانست و بیان کرد: این مراکز به قدری خوب عمل کرده‌اند که برای نهادهای اصلی کشور احساس مسؤولیت به‌وجود آمده است.
وی اضافه کرد: افرادی که سوار بر قطار نوآوری و فناوری شوند به توسعه و موفقیت دست پیدا خواهند کرد و ما نیز سعی داریم در کشور فضایی فراهم سازیم تا اقتصاد دانش‌بنیان و علم و تحول رونق پیدا کند.
معاون علمی و پژوهشی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه اولویت با شرکت‌های نوپا استارتاپ‌ها خواهد بود و در صورت لزوم پرداخت تسهیلات نیز خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های استانی و مدیران در استان‌ها کمک بیشتری را به فن‌بازارها خواهند داشت.
انتهای پیام/و