استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 458582
سه شنبه - 10 مهر 1397 - 17:43
فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

فعالیت و خدمات مضاعف پلیس در هفته ناجا سازمان یافته تر می گردد

در نشست فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت هفته ناجا، اهم برنامه های این هفته که با شعار پلیس، جامعه ایرانی، ارزش های اسلامی، رعفت و مهربانی از روز جمعه ۱۳ مهرماه و روز نیروی انتظامی آغاز می گردد، تشریح شد.

فعالیت و خدمات مضاعف پلیس در هفته ناجا سازمان یافته تر می گردد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در نشست فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت هفته ناجا، اهم برنامه های این هفته که با شعار پلیس، جامعه ایرانی، ارزش های اسلامی، رعفت و مهربانی از روز جمعه ۱۳ مهرماه و روز نیروی انتظامی آغاز می گردد، تشریح شد.

افتتاح طرح تجمیع خطوط ۱۱۰

سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان، با بیان عناوین هفته نیروی انتظامی، ازجمله پلیس و  مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی، تخصص و کارآمدی پلیس، نظم و اقتدار پلیس، پلیس، خدمتگزاری، امانتداری و پاسخگویی، پژوهش محوری و دانش بنیانی، ولایتمداری، ایثار و شهادت، از برگزاری همایش طلایه داران عفاف و حجاب و حضور کارشناسان در مدارس، فعالیت سازمان یافته تر و خدمات مضاعف در زمینه گذرنامه، گواهینامه و پلیس عمومی، همایش پلیس و اصناف با رویکرد احترام به مردم بعنوان همیاران پلیس و افتتاح طرح تجمیع خطوط ۱۱۰، مسابقه تیراندازی در حوزه مهرت افزایی، همایش راهبران محله محور، نشست های علمی و ملاقات های مردمی، غبارروبی و عطرافشانی از گلزار شهدا و همایش پیاده روی خانوادگی خبر داد.

دستگیری ۲۲۰۰ قاچاقچی کالا و ارز

فرمانده انتظامی استان در تشریح عملکرد ۶ ماهه در راستای تحقق امنیت، گفت: در قاچاق کالا و ارز، ۲ هزارو۱۳۴ پرونده تشکیل شده و پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان با ۶۰ درصد رشد، دستگیری ۲ هزارو۲۰۰ قاچاقچی عمده کالا و ارزبوده است که این کشفیات بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان هستند.  وی از کشف ۱۵۰ انبار احتکار کالا خبر داد و افزود: بانک اطلاعاتی از انبارها و مراکز نگهداری کالا تهیه شده و صاحبان انبارها باید در زمینه ورود و خروج کالای خود با پلیس همکاری کنند. سردار معصوم بیگی از اجرای ۸ طرح مبارزه با سرقت در طول ۶ ماه و دستگیری ۹۵۰۰ سارق، طرح متمرکز بر خریداران و فروشندگان کالای مسروقه صحبت کرد و افزود: ۷۰ میلیاردتومان اموال سرقتی شناسایی و به صاحبان آنها بازگردانده شده است.

نظارت دوربین بر خودروهای بدون معاینه فنی

وی در حوزه پلیس راهور، بیان داشت: با تمرکز بر آموزش و نقش فرهنگ سازی، هماهنگی با مدارس، اداره پست و شهرداری، در هر منطقه با ساماندهی ایستگاه اتوبوس، نظم ترافیکی و دوربین ها، نظارت مکانیزه بطور کامل انجام میشود. او اهداف این طرح را افزایش فرهنگ ترافیکی، کاهش آلودگی و حمایت از محیط زیست، کاهش زمان تردد و قانون پذیری اعلام نمود. سردار از طرح جدید سامانه مدیریت فناوری نام برد که نظارت بر معاینه فنی خودروها ازطریق دوربین و جریمه ۵۰ هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی است.

معصوم بیگی، جان باختگان ناشی از تصادف را ۱۷۳ نفردر ۶ ماهه سال جاری اعلام کرد و از آمار بالای بیش از ۵۰ درصد فوتی در اصفهان در مقایسه با ۳۵ درصد در کشور ابراز نگرانی کرد.

۸۱ باند مواد مخدر متلاشی شده اند

فرمانده انتظامی استان اصفهان در حوزه مبارزه با موادمخدر با اشاره به کشف بیش از ۱۹ تن مواد مخدر که ۷۶ درصد آنها تریاک بوده است، گفت: ۱۲ هزار نفر قاچاقچی، توزیع کننده مواد و معتاد شناسایی شده اند و ۸۱ باند مواد مخدر متلاشی شده اند. وی اضافه کرد: ۲.۶ دستگیر شدگان، زن هستند.

انتقال جرم از فضای واقعی به مجازی

سردار از انجام اقدامات اساسی در مبارزه با پلیس فتا و فضای مجازی  خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۱۱۰ درصد افزایش جرم در این فضا که برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های مردم، کلاهبرداری یارانه ای، مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب جزو ۵ جرم اولی هستند که بدلیل ناآگاهی مردم، اعتماد به غیر و عدم شناخت نسبت به این فضا می باشد. وی افزایش سواد اینترنتی مردم را ضروری خواند و یادآور شد: اگر مردم متوجه آسیب های فضای مجازی شوند، بسرعت قابل کنترل است.