استانها » البرز
کد خبر : 655063
سه شنبه - 7 اسفند 1397 - 20:31
رئیس جهادکشاورزی استان البرز :

فعالیت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ حوضچه تولید آبزیان در البرز

رئیس جهادکشاورزی استان البرز گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ حوضچه تولید آبزیان داریم که به صورت ۲ منظوره انجام می‌شود.

فعالیت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ حوضچه تولید آبزیان در البرز

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سید مجید موسوی رئیس جهادکشاورزی استان البرز امروز در مراسم جشنواره طبخ غذاهای آبزیان که در مرکز پرورش و تکثیر ماهی البرز کاسپین برگزار شد،گفت:  بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ حوضچه تولید آبزیان داریم که به صورت ۲ منظوره انجام می‌شود، با این وصف سرانه مصرف آبزیان در البرز حدود ۱۰ کیلوگرم است که نسبت به مصرف جهانی پایین تر و نسبت به سایر استان ها، قابل ملاحظه است.

رئیس جهادکشاورزی استان البرز افزود: حدود ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی استان البرز مصرف می شود، که همین مقدار آب به طرف استان تهران برای مصرف شرب، هدایت می شود.

وی در محور دیگر سخنان خود اهداف جشنواره پخت آبزیان را اطلاع رسانی و ترویج آبزیان خواند و توضیح داد: دولت در راستای ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی، تکمیلی و تولیدی، تسهیلات مناسب و کم بهره به البرز اختصاص داده و اراضی بدون محدودیت برای تولید آبزیان فراهم است که حاضریم امکانات و کمک خوبی برای متقاضیان فراهم کنیم.

موسوی توضیح داد: تامین اعتبارات و امکانات جزو مسائلی است که با پیگیری و مساعدت حدود ۲۲۷ میلیارد تومان اعتبار کم بهره به بخش کشاورزی البرز تخصیص یافته که می توان بخش قابل ملاحظه ای از آن را به شیلات اختصاص دهیم.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۲