استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی
کد خبر : 521560
سه شنبه - 22 آبان 1397 - 13:50
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بيان کرد:

فعالیت ۷۰ مرکز کاریابی در سطح استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از فعالیت ۷۰ مرکز کاریابی در سطح خراسان رضوی خبر داد.

فعالیت ۷۰ مرکز کاریابی در سطح استان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد سنجری در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: نرخ بیکاری یکی از چالش هایی است که اذهان مسئولین را مشغول کرده و همه سیاست گذاری ها در تلاش برای کاهش نرخ بیکاری است.

سنجری تصریح کرد: هفته کار آفرینی از ۲۱ الی ۲۹ آبان ماه جاری می باشد به همین منظور ۵۰ برنامه عملیاتی تدوین شده تا در این هفته اجرایی شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌های هفته تعاون در سطح استان برگزار می‌شود و روزهای این هفته با عناوین کارآفرینی و کسب و کار، کارآفرینی و خوداشتغالی، کارآفرینی و دانشگاه، کارآفرینی و ایده‌پردازی، کارآفرینی و آموزش و پرورش، کارآفرینی و نوآوری و کارآفرینی و فرهنگ مشاوره نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در دوره مدیریتی جدید این اداره شناسایی سمن‌ها و بنگاه‌های کارآفرین در سطح استان بوده و تاکنون ۱۲ مجموعه کارآفرین موفق و فعال در خراسان رضوی شناسایی شده، افزود: در سطح استان ۷۰ دفتر کاریابی فعالیت دارند که این دفاتر کمک بزرگی در حوزه اشتغال جویندگان کار کرده‌اند و در ۶ ماهه نخست امسال برای ۴۵۹۳ نفر ایجاد اشتغال کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: این استان همه ساله جزو ۵ استان برتر کشور در این حوزه بوده است و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصل بهار امسال ۴۳.۷ درصد و در فصل تابستان امسال ۴۱.۶ درصد بود و نرخ بیکاری هم در ۳ ماهه نخست ۹۷، ۱۰.۶ درصد و در ۳ ماهه دوم امسال ۱۰.۲ درصد بوده و تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۷۳ درصد از تعهدات ما در سال ۹۷ در حوزه اشتغال محقق شده است.

وی عنوان کرد: دولت مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در بحث حمایت‌ها، معافیت‌ها و مشاوره‌های بیمه‌ای و خدماتی در حوزه اشتغال پایدار به خراسان رضوی اختصاص داده است و ۶۴ میلیارد تومان هم اعتبار تخصیص یافته استان در بحث مشاغل خانگی بوده که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان آن به ۹۸۳ متقاضی اعطا شده و بیش از ۲۸۰۰ نفر هم جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند