اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 762037
سه شنبه - 18 تیر 1398 - 05:06
امیری:

فضای امن شهری را در راستای ارتقاء ایمنی توسعه دهیم

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ایجاد و توسعه فضای امن شهری از مهم‌ترین راهبردها برای ارتقاء سطح ایمنی شهر است.

فضای امن شهری را در راستای ارتقاء ایمنی توسعه دهیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: در کلانشهر اصفهان با وجود بیش از دو میلیون نفر جمعیت و ۲۰۰ محله با تراکم زیاد، همچنین افزایش روند مهاجرت، تهدید مراکز بالقوه خطرناک صنعتی و غیرصنعتی، بافت سنتی و وجود بازارهای قدیمی، فرسودگی تأسیسات، وجود ترافیک در هسته مرکزی شهر در صورت وقوع حادثه، دارا بودن شرایط کوهستانی و … ایجاد وحدت رویه و مدیریت واحد شهری در مدیریت بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی الزامی است.

وی با بیان اینکه اقدامات پدافند غیرعامل در شهرسازی نتایج مهمی از جمله افزایش ایمنی شهر و شهروندان در برابر تهدیدات، کاهش تلفات جانی، کاهش خسارات ساختمانی و تأسیسات شهری، کاهش هزینه‌های بازسازی و مرمت شهر در شرایط بحرانی را در بر دارد، افزود: در برنامه‌ریزی شهرها آگاهی از مسائل پدافند غیرعامل ضروری است و باید مناطق آسیب‌پذیر در زمان بروز بحران شناسایی شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با تعاملات درون و برون سازمانی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و تصمیم‌گیری‌های لازم، باید اقدامات ضروری در زمینه کاهش آسیب پذیری کلانشهر اصفهان و افزایش مقاومت زیرساخت‌های شهری به هنگام وقوع حادثه انجام شود.

وی ادامه داد: بعضی پدافند غیرعامل را یک واژه نظامی تلقی می‌کنند در صورتی که یک مسئله مهم و ضروری در زندگی اجتماعی و شهری است چرا که مکان‌یابی غلط و نزدیکی با نقاط خطرزا، باعث بروز خطراتی در شهرها می‌شود و باید آن‌ها را شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کرد.

امیری توجه به اصول پدافندغیرعامل در مکان یابی مراکز، تمرکززدایی از زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی شهر همچنین ایجاد و توسعه فضای امن شهری را از مهم‌ترین راهبردها برای ارتقاء سطح ایمنی شهر دانست و گفت: مفاهیم پدافند غیرعامل باید در جامعه نهادینه شود و آحاد جامعه باید با این واژه آشنا شوند تا در مقابل حوادث طبیعی و سوانح مقاوم شده و آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک مقوله پیشگیرانه برای تسهیل در مدیریت بحران و شناسایی تهدیدات غیرطبیعی است، افزود: ایجاد و توسعه فضای امن شهری از مهم‌ترین راهبردها برای ارتقاء سطح ایمنی شهر است.