فرهنگ و هنر » هنر
کد خبر : 377997
سه شنبه - 16 مرداد 1397 - 11:30

فروش ۶۴ اثر هنری در نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند»

با گذشت چهار روز از نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند»، ۶۴ اثر به ارزش ۳۱۳ میلیون تومان فروخته شده است.

فروش ۶۴ اثر هنری در نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند»

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  بیست و ششمین دوره رویداد تابستانی «صد اثر، صد هنرمند» با ارائه آثاری از ۱۸۲ هنرمند عصر جمعه دوازدهم مرداد ماه در گالری گلستان آغاز شد.

در چهار روز نخست این نمایشگاه، ۶۴ اثر به ارزش ۳۱۳ میلیون تومان فروخته شده است. در صدر پر فروش‌ترین هنرمندان از منظر تعداد آرمان یعقوب پور قرار دارد که ۵ اثر او فروخته شده است. مرتضی دره باغی، منیره قنبری و شمس الدین غازی هم هر یک با فروش ۳ اثر در رتبه بعدی قرار دارند.

اما گرانترین آثار فروخته شده در اختیار نام‌هایی همچون فرامرز پیلارام (۴۰ میلیون تومان)، سیراک ملکونیان (۳۰ میلیون تومان)، رضا مافی (۳۰ میلیون تومان)، فریده لاشایی (۲۵ میلیون تومان)، محمد احصایی (۲۵ میلیون تومان) و حجت شکیبا (۲۰ میلیون تومان) است.

لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان درباره این آمار فروش و استقبال مخطابان گفت: سورپرایز شدم، با توجه به شرایط اقتصادی واقعا امید چندانی نداشتم، اما این شهر بسیار عجیب است و ما فروش خیلی خوبی داشتیم که خود ما را متعجب و خوشحال کرد. خبر خوب این است که گویا مردم از راه خرید اثر هنری پس‌انداز می‌کنند.

او افزود: خوشحالم که جوان‌ها خوب فروختند. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد جوان‌ها امسال از شهر اصفهان در نمایشگاه شرکت کردند. آثارشان فوق‌العاده است. خیلی خوشحالم که هنرمندان شهرستانی دارند خودشان را معرفی می‌کنند و موفق هم هستند. در عین حال دیدم موفقیت صداثر چقدر به جامعه هنری انرژی مثبت داده و از این نظر هم خیلی خرسندم.

گلستان درباره چگونگی جمع آوری آثار بزرگان برای صداثر گفت: فقط یکی دو نفر مثل آقای محمد احصایی خودشان کارشان را آوردند، بقیه را اغلب مجموعه‌داران ارائه داده‌اند، آنها از این فرصت استفاده می‌کنند و کارهایی را می‌فروشند و با پول آن کارهای دیگر می‌خرند. جالب است بدانید که امسال آنها آثار پیشکسوتان را می‌فروشند و از آثار جوان‌ها می‌خرند. این کار خوبی است. هم سرمایه‌گذاری مناسبی است و هم زمینه امیدواری نسل نوی هنر ایران را فراهم می‌کند.

بیست و ششمین صد اثر صد هنرمند، تا سی‌ام مرداد ماه جاری هر روز (غیر از پنجشنبه‌ها)  از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ دایر است.

انتهای پیام/