به گزارش ربیع به نقل از مهر رئیس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان با اشاره به اعطای نشان اعتماد به ۳۵فروشگاه صنایع دستی گفت: برخلاف برخی اخبار، فروش صنایع دستی درطول تعطیلات نسبت به سال گذشته کاهش نداشت.

عباس شیردل در ارتباط با کاهش فروش صنایع دستی اصفهان در نوروز ۹۵ اظهار داشت: برخی رسانه‌ها اخباری از کاهش فروش صنایع دستی اصفهان در نوروز امسال ارائه کردند و این در حالی است که این آمار مربوط به مقایسه فروش صنایع دستی در چند روز نخست فروردین است.

وی افزود: به طور معمول آمار فروش از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ارائه می‌شود که در طول این بازه زمانی فروش صنایع دستی اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به اینکه در طول این بازه زمانی آمار فروش صنایع دستی اصفهان ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: این آمار فروش مربوط به کل فروشگاه‌های سطح شهر اصفهان، بازارچه‌های سطح شهر و فروشگاه‌ها و کارگاه آموزشی‌ها بوده است.

وی در ارتباط مشکل خارج شدن تعدادی از صنایع دستی اصفهان از زیرنظر اتحادیه در طول ماه‌های گذشته ابراز داشت: این مشکل هنوز به ویژه در ارتباط با فروش نقره رفع نشده است، ما در ارتباط با ۱۹۶ رسته صنایع دستی به اتاق اصناف اساس‌نامه داده‌ایم که مصوب شده است اما کمیسیون نظارت نیز باید آنها را تصویب کند.

برگزاری کلاس های آموزشی برای ارتقای کیفیت هنر هنرمندان صنایع‌دستی

شیردل در ارتباط با این سؤال که با توجه به کاهش کیفیت برخی صنایع دستی اصفهان به دلیل تولیدات زیاد چه تمهیداتی اندیشیده شده است، بیان داشت: با معاونت صنایع دستی اصفهان برنامه‌های آموزشی برای ارتقای سطح هنر هنرمندان تمامی رسته‌ای صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ارائه نشان اعتماد دو زبانه به برخی فروشگاه‌های صنایع دستی تاکید کرد: این گونه فروشگاه‌ها ۱۰۰ درصد مورد اعتماد هستند و تا قبل از عید حدود ۳۵ فروشگاه توانستند این نشان را دریافت کنند و ۷۰ تا ۸۰ مورد دیگر در حل بررسی پرونده و بازرس‌های لازم هستند.

پس گرفتن اجناس فروخته شده از ساختارهای مشتری مداری در دنیا است

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به اینکه این فروشگاه باید ۱۲ ویژگی برای دریافت نشان اعتماد داشته باشند که هشت مورد اجباری و چهار مورد اختیاری است، گفت: نداشتن هیچ نوع اجناس خارجی، دارا بودن سایت و ایمیل، نورپردازی مناسب، تسلط به زبان انگلیسی، ارتباط خوب با مخاطب، کیفیت صنایع دستی ارائه شده و درج قیمت از جمله ویژگی‌های لازم برای دریافت این نشان است.

وی در ارتباط با پس گرفتن اجناس فروخته شده در فروشگاه‌های صنایع دستی ابراز داشت: یکی از ساختارهای مشتری‌مداری در تمام دنیا این است که فروشنده بدون هیچ‌گونه سوال و جواب جنس فروخته شده را پس بگیرد چراکه این امر موجب اعتماد خریدار و جذب مشتری بیشتر خواهد بود.