استانها » البرز
کد خبر : 729632
شنبه - 11 خرداد 1398 - 18:23

فروشگاه اینترنتی تولیدات دانش آموزان البرزی راه اندازی شد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: نخستین فروشگاه اینترنتی تولیدات دانش آموزان البرزی به منظور شکوفا کردن استعدادهای آن ها در عرصه تولید در استان البرز راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، ابراهیم فلاح نژاد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج  گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف تعیین شده برای تمام‌ مقاطع تحصیلی برنامه های ویژه ای در ابعاد مختلف در سطح ناحیه اجرا می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج از راه اندازی سامانه های جدید خبر داد و بیان کرد: رونمایی از چهار سامانه به منظور بهره مندی از تکنولوژی های روز با اهداف مشخص در ناحیه سه صورت گرفت.

راه اندازی نخستین فروشگاه اینترنتی «البرز کار فن»

فلاح نژاد اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان رونق تولید و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تشویق و ترغیب دانش آموزان به تولید و شکوفا کردن استعدادهای آن ها در عرصه تولید، نخستین فروشگاه اینترنتی «البرز کار فن» برای اولین بار در استان البرز راه اندازی شد.

وی افزود: این سامانه جهت معرفی محصولات تولید شده توسط دانش آموزان و ثبت سفارش در سطح کشور راه اندازی شده و در صورت تمایل هر کس در هر نقطه از کشور می تواند از این سامانه استفاده کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج ادامه داد: پس از انتخاب کالای مورد نظر، هزینه آن به حساب مشخص شده واریز شده و درصدی از این مبلغ به دانش آموز و در صورت خرید وسیله توسط مدرسه، درصدی نیز به مدرسه تعلق می گیرد و محصول توسط پست برای خریدار ارسال می شود.

فلاح نژاد با اشاره به تیمی بودن این کار، هدف از اجرای طرح را تشویق دانش آموزان عنوان کرد و افزود: خلاقیت و توانمندی های دانش آموزان و معلمان مشارکت کننده در این طرح موجب فروش بهتر تولیدات در سطح مدارس می شود و حتی در هنرستان ها نیز امکان سفارش و تولیدات صنعتی به وجود می آید.

راه اندازی سامانه «میز خدمت الکترونیکی»

وی به رونمایی از سامانه دیگری با هدف صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه ها و نیز کاهش مراجعه به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با استفاده از تکنولوژی های روز، سامانه «میز خدمت الکترونیکی» نیز توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز رونمایی شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج کاهش هزینه و بار ترافیکی را از مزایای این سامانه مطرح و اذعان کرد: از این پس همکاران آموزش و پرورش ناحیه سه می توانند امور اداری خود را به سادگی و از راه دور از طریق این سامانه و اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن های همراه انجام دهند و مدارک مورد نیاز را مشاهده و درصورت نیاز پرینت بگیرند.

راه اندازی سامانه «رفاه»

وی عدم ‌شفاف سازی صندوق رفاه را یکی از چالش های موجود در گذشته عنوان کرد و افزود: سامانه «رفاه» نیز به‌ منظور انجام اقدامات رفاهی فرهنگیان از جمله درخواست و ثبت نوبت وام و اطلاعات مربوط به آن و مهم تر از همه شفاف سازی خدمات صندوق رفاه در آموزش و پرورش ناحیه سه کرج راه اندازی شد و با این اقدام نیازی به حضور همکاران در اداره نیست.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج ضمن اشاره به استقبال فرهنگیان مطرح کرد: از روز افتتاح این سامانه تا کنون بیش از دو هزار نفر از همکاران از این سامانه استفاده کرده اند که مراجعه این تعداد همکار به اداره زمان، هزینه و ترافیک قابل توجهی را به دنبال داشت.

راه اندازی سامانه «ثبت نام الکترونیکی»

فلاح نژاد با اشاره به پرطرفدار بودن مدارس ناحیه سه کرج و چالش های موجود هنگام ثبت نام دانش آموزان، «ثبت نام الکترونیکی» را به عنوان چهارمین سامانه معرفی کرد و افزود: با توجه به اینکه تعداد مراجعین جهت ثبت نام خارج از محدوده در برخی مدارس بالاست در فاز اول، ثبت نام در هشت مدرسه پرتراکم انجام می شود.

وی ادامه داد: در این سامانه، دانش آموزان با استفاده از کد پستی و کد فضا می توانند فقط در مدارس محدوده محل زندگی خود ثبت نام کنند و مدیران در مدرسه و اداره جهت ثبت نام دچار مشکل نخواهند شد.

فلاح نژاد افزود: این سامانه قابلیتی دارد که مدرسه مورد نظر که از قبل توسط آموزش و پرورش تعریف شده است را زمان ثبت کد پستی و کد فضا به اولیا معرفی می کند و کسی نمی تواند خارج از محدوده ثبت نام کند و از تجمع اولیا و تشکیل صف های طولانی در مدارس جلوگیری می کند.

انتهای پیام/م/۱۱۰۴/س/۳