استانها » البرز
کد خبر : 729634
شنبه - 11 خرداد 1398 - 18:39

فروشنده شمش طلای تقلبی در البرز به دام قانون افتاد

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: فروشنده شمش طلا و دلارهای تقلبی در البرز به دام قانون افتاد و به ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرد.

فروشنده شمش طلای تقلبی در البرز به دام قانون افتاد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری در خصوص خرید شمش طلا و ارز خارجی با نرخ پایین تر از بازار پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: در تحقیقات مشخص شد که متهم با عنوان اینکه توانایی خرید شمش طلا و ارز خارجی با نرخ پایین تر از بازار از بانک مرکزی را دارد و دارای ارتباطات قوی و کانال های مالی اقتصادی است، از ۶ نفر مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دریافت کرده است.

وی ادامه داد: فروشنده پس از دریافت مبلغ، ۶ عدد شمش طلا و ۹۰ هزار ارز شامل دلار و یورو را به آن ها تحویل می داد که پس از بررسی خریداران متوجه جعلی بودن آن ها می شدند.

نادربیگی بیان کرد: با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم نیز شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه در حال تردد با یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ در حوالی جهانشهر کرج دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: یک دستگاه لپ تاپ، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ یک هزار دلار جعلی از متهم کشف شد؛ وی در بازجویی های صورت گرفته به ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان در البرز و خورستان در قالب فروش شمش طلا، دلار و یوروی تقلبی اعتراف کرد.

وی در پایان گفت: این متهم که تحت تعقیف مراجع قضایی در استان خوزستان است با قرار وثیقه ۲۳۰ میلیارد ریالی روانه زندان شد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/۱