اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » تولیدی » شهرداری اصفهان
کد خبر : 617890
دوشنبه - 1 بهمن 1397 - 09:15
در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و اداره کل راهداری عنوان شد:

فرهنگ سازی در حوزه ترافیک باید در سطح استان گسترش یابد

این تفاهم نامه با هدف کمک به ارتقای کیفیت زیرساخت‌های فرهنگی در حوزه حمل و نقل شهری و جاده‌ای، زمینه‌سازی برای ترویج و گسترش مباحث آموزشی در حوزه حمل و نقل و ترافیک درون شهری و برون شهری هم‌چنین کمک به روند توسعه فرهنگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک با مشارکت در تهیه محتوای فرهنگی و آموزشی و اجرای برنامه‌های مشترک امضا شد.

فرهنگ سازی در حوزه ترافیک باید در سطح استان گسترش یابد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در مراسم امضای  تفاهم نامه همکاری و مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در توسعه فرهنگ ترافیک و آموزش گفت: فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل و کنترل آلایندگی ها اگر به صورت استانی مورد توجه قرار گیرد، اتفافات خوبی را رقم می‌زند.

مهدی خضری اظهار داشت: اجرای رویدادهای قصه آدم و هوا نشان دهنده عزم شهرداری برای کاهش آلایندگی هوا است و بابت این نگاه باید به فعالان این عرصه تبریک گفت؛ به استاندار اصفهان نیز تاکید کرده‌ایم که برای کاهش آلایندگی تلاش می‌کنیم، یکی از نکات مهم در این راستا جابه جایی پایانه امیرکبیر با سه هزار کامیون به خارج از شهر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: برای کاهش آلودگی هوا باید کارخانه های بزرگ استان نیز وارد عمل شود، زیرا نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی در راستای کاهش آلودگی هوا افزود: فعالیت دستگاهها و سیستم های نظارتی و مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.