به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، ناهید حیدری در نشست تخصصی اعضای کانون انجمنهای صنفی کارگران استان تهران و کمیتههای بیمه و درمان که درمحل ادارهکل تامیناجتماعی غرب تهران برگزار شد، افزود: طرح بخشودگی جرایم بیمهشدگان یکی از اقدامات موثر سازمان برای حمایت از کارفرمایان بوده است؛ در قالب این طرح کارفرمایانی که در اثر تحریمهای ظالمانه، نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی دچار بحران نقدینگی شده و حقبیمه کارکنان خود را پرداخت نکردهاند، از این تسهیلات برخوردار میشوند.
وی گفت: این طرح در سه دوره در سالهای گذشته به اجرا درآمد و امسال نیز از ۱۳ خرداد تا ۱۳ شهریور در تمامی شعب تامیناجتماعی کشور حال ارائه است؛ کارفرمایان میتوانند با مراجعه به این شعب از این تسهیلات بهرهمند شوند، به نحوی که با تقسیط پرداخت حقبیمه معوق در مدت یک سال از ۱۰۰درصد بخشودگی جرایم برخوردار شوند و در صورت پرداخت در مدت بیش از یک سال به ازای هر شش ماه تنها ۱۵ درصد جرایم را باید پرداخت کنند؛ درصورتی هم که پرداختها به ۳۶ ماه تقسیط شود، ۵۰ درصد جرایم پرداخت میشود.
مدیرکل تامیناجتماعی غرب تهران بزرگ، با بیان اینکه ۲۴ هزار کارفرمای دارای دیون معوق وجود دارد، اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۳ هزار میلیارد تومان دیون معوق ایجاد شده است که حدود هزار میلیارد تومان میتواند در قالب بخشودگی جرایم قرار گیرد. فرصت خوبی برای کارفرمایان ایجاد شده است تا از ظرفیت این طرح استفاده کنند. این طرح با تایید استانداری مبنی بر روبرو شدن کارفرمایان با بحران، به آنها تعلق میگیرد.
حیدری در ارائه گزارش اقدامات این ادارهکل با اعلام اینکه بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور در این مرکز زیر پوشش بیمه تامیناجتماعی قرار دارد، افزود: ۱۷۸ کارگاه فعال و نیمه فعال، ۳۴۵ هزار مستمریبگیر و ۱۹۸۵۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و نیز ۴ هزار قالیباف و ۱۸ هزار کارگر ساختمانی در این اداره کل خدمات بیمهای دریافت میکنند.
وی ارائه خدمات غیر حضوری تامیناجتماعی را از اقدامات مهم سازمان تامیناجتماعی در سالهای اخیر برای ارتقای رضایت بیمهشدگان و بازنشستگان تامیناجتماعی برشمرد و گفت: با توجه به فاصله جغرافیایی در دسترسی به شعب بیمهای و ایحاد سرعت، دقت و افزایش کیفیت، ۴۰ خدمت غیرحضوری تامیناجتماعی از طریق سامانه eservices.tamin.ir به جامعه هدف شامل بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان تامیناجتماعی ارائه میشود. در نظر است این خدمات به ۶۰ مورد افزایش یابد.
مدیرکل تامیناجتماعی غرب تهران بزرگ، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در سایت اطلاعات لازم برای آموزش نحوه استفاده از خدمات سایت گنجانده شده است، ایستگاههایی در شعب تعبیه شده تا مراجعهکنندههارا راهنمایی کند.
حیدری همچنین مشوقهای بیمهای تامیناجتماعی را که در ۱۷ بند از سوی وزیر کار ابلاغ شده است، در راستای سیاستهای رونق تولید بیان کرد.
وی همچنین استقرار میز خدمت در شعب تامیناجتماعی را برای پاسخگویی به مراجعهکنندهها از دیگر خدمات تامیناجتماعی در مسیر تکریم ارباب رجوع برشمرد.
مدیرکل تامیناجتماعی غرب تهران بزرگ، انجام ملاقاتهای عمومی در ادارهکل و شعب و بازدید از کارخانجات و مراکز تولیدی برای اطلاع از مشکلات کارگران و کارفرمایان و تحکیم تعامل با عوامل تولید را از دیگر برنامهها و اقدامات موثر این ادارهکل برشمرد و افزود: در بازدید از کارگاهها و گفتوگو با کارفرمایان از مسائل و مشکلات تولیدی آنها مطلع شده و سعی میکنیم با نگاه انعطافانه مسائل بیمهای آنها را حلوفصل کنیم. زیرا رونق سازمان در گرو رونق تولید و اشتغال پایدار است و رونق سازمان نیز به نوبه خود در ارتقای زندگی و خدمات بیمهای و درمانی نیمی از جمعیت کشور موثر است.
مطالبات تامیناجتماعی از دولت، مهمترین خواسته کارگران
قائممقام دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران با بیان اینکه درحال حاضر دریافت مطالبات سازمان مهمترین خواسته تشکلهای کارگری است، تصریح کرد: زیرا محدودیت منابع سازمان منجر به محدودیت ارائه خدمات و سرویسهای بیمهای و درمانی بیمهشدگان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند، میشود.
غلامرضا عباسی افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا رونق تولید در جایجای کشور ایجاد شود؛ مردم ایران همواره شاهد تحریمها بودهاند و اخیرا نیز جنگ اقتصادی دراثر شدت تحریمها ایجاد شده است؛ اما مردم ما همانطور که از جبهههای جنگ تحمیلی با پیروزی بازگشتند، به طور حتم از تنگناهای اقتصادی کنونی نیز با سربلندی خارج میشوند.
وی با بیان همکاران تامیناجتماعی در حوزه بیمه و درمان جانانه کار میکنند، اظهار کرد: ما نیز عرق تامیناجتماعی داریم و برای سازمان که صندوق حقالناس است، با وحدت و انسجام تلاش میکنیم تا از مشکلات خود سربلند بیرون بیاید.
قائممقام دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران با اشاره به مسائل و مشکلات سازمان تامیناجتماعی، گفت: هرچندوقت یکبار شرایطی پیش میآید تا به جای اینکه وقت و فرصت خود را اختصاص به پیگیری مطالبات سازمان دهیم، دغدغه و مسئله دیگری را که برای سازمان ایجاد میشود، پیگیری میکنیم.
عباسی تصریح کرد: درحال حاضر دریافت مطالبات سازمان مهمترین خواسته تشکلهای کارگری است؛ زیرا محدودیت منابع سازمان منجر به محدودیت ارائه خدمات و سرویسهای بیمهای و درمانی بیمهشدگان میشود و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور زیرپوشش تامیناجتماعی قرار دارند، این محدودیت زندگی نیمی از جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار میدهد.
قائممقام دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران با اشاره به مسئله اصلاح پارامتریک تامیناجتماعی که در مجلس مطرح است، گفت: اصلاحات پارامتریک تامیناجتماعی باید با نظر سه جانبهگرایی به مجلس ارائه شود تا در آینده به مشکل برنخورد.
عباسی همچنین درخصوص طرح سیاستهای کلی تامیناجتماعی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی و مطالعه قرار دارد، اظهار کرد: در شورای عالی بسیج نیز با تشکیل کمیتهای این طرح در دست بررسی قرار دارد.
نشست تخصصی کانون انجمنهای صنفی کارگران استان تهران و کمیتههای بیمه و درمان این انجمن با حضور روسای انجمنهای صنفی کارگران استان تهران با محور نمایندگان تشکلهای رانندگان و حملونقل در سالن کنفرانس ادارهکل تامیناجتماعی غرب تهران بزرگ تشکیل شد. در این مراسم که به منظور تجلیل از خدمات تامیناجتماعی به مناسبت هفته تامیناجتماعی برگزار شد، از ناهید حیدری، مدیرکل تامیناجتماعی غرب تهران بزرگ با اهدای لوح تقدیر و سبد گل، تجلیل به عمل آمد.