در نشست خبری یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان مطرح شد؛

فرآیند داوری جشنواره یازدهم کاملاً علمی است/ ایجاد یک رقابت سالم در راستای افزایش توانمندی‌های اهالی رسانه

دکتر زندآور با بیان اینکه ظرفیت‌های مطبوعاتی با برگزاری این جشنواره‌ها توسعه پیدا می‌کند؛ تصریح کرد: امیدواریم دستاوردهای جشنواره امسال چراغ راه آینده رسانه‌ای استان باشد.

فرآیند داوری جشنواره یازدهم کاملاً علمی است/ ایجاد یک رقابت سالم در راستای افزایش توانمندی‌های اهالی رسانه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نشست خبری یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان با حضور دکتر زندآور مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان و هیئت اجرایی جشنواره پیش از ظهر امروز برگزار شد.

رضا صالحی پژوه مسئول کمیته داوران یازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان با تبریک اعیاد قربان و غدیر، گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد به این صورت است هر دو سال یک بار جشنواره مطبوعات را به صورت استانی و یا منطقه‌ای برگزار کند.

** فرآیند داوری جشنواره یازدهم کاملاً علمی است

صالحی با بیان اینکه فرآیند داوری جشنواره یازدهم کاملاً علمی است؛ اظهار کرد: تیم داوری جشنواره از میان برترین اساتید دانشگاهی ملی و استانی انتخاب شده‌اند.

وی افزود: همه شاخص‌های علمی بررسی آثار برای داوران به صورت جزئی و علمی تدوین شده است و بر اساس موارد تعیین شده داوری‌ها انجام خواهد شد.

مسئول کمیته داوران یازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان تصریح کرد: داورها بر اساس آیین نامه وزارت ارشاد باید شامل اساتید و مدرسان دانشگاه و اعضای هیات علمی، عضو هیات منصفه، روزنامه نگار پیشکسوت باشند.

صالحی خاطر نشان کرد: سعی شده در این دوره شرکت کنندگان از نتیجه بررسی آثارشان اطلاع پیدا کنند و از نتایج شاخص‌ها مطلع شوند.

** سیاست اداره ارشاد واگذاری فعالیت‌ها و امور به متولیان اجرایی است

 اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست خبری، گفت: سیاست اداره ارشاد واگذاری فعالیت‌ها و امور به متولیان اجرایی است که یکی از همین موارد برگزاری جشنواره مطبوعات بود که به خانه مطبوعات استان واگذار شده است.

وی افزود: باید فعالیت‎های تخصصی در حوزه‎های مختلف توسط متخصصان این حوزه‎ها انجام شود و وزارت ارشاد سعی می‎کند فعالیت در بسیاری از حوزه‎ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

مختاری ادامه داد: این برنامه مختص اصحاب رسانه برگزار می‌شود و می‌تواند امتیازی برای خود آن‌ها در آینده باشد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه یازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان تا ۳۱ مردادماه امسال تمدید شده است و امیدواریم خبرنگاران و اهالی رسانه با شرکت در این جشنواره بتوانند امتیازات خوبی را در جهت فعالیت خود کسب کنند.

**ایجاد یک رقابت سالم در راستای افزایش توانمندی‌های اهالی رسانه

سید محمد قلمکاریان مدیر اجرایی جشنواره در ادامه نشست، اظهار کرد: این جشنواره با ایجاد یک رقابت سالم در راستای افزایش توانمندی‌های اهالی رسانه قدم برمی دارد.

قلمکاریان ادامه داد: بخش‎های مقاله، عکس، سرمقاله، گزارش، صفحه آرایی، تیتر، طنز تصویری و مصاحبه از جمله مهم‎ترین بخش‎های این جشنواره در دوره چهاردهم هستند و زمان اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره افزود: شعار جشنواره امسال (رسانه در گام دوم انقلاب) تعریف شده که می‌طلبد رسانه‌ها به صورت ویژه بر این موضوع فعالیت داشته باشند.

قلمکاریان تصریح کرد: کارگاهی نیز در دانشگاه فرهنگ و هنر برگزار خواهیم کرد تا نقش رسانه‌ها در این راه شفاف و بررسی شود.

**اهالی رسانه با مشارکت حداکثری، شور و نشاط بیشتری را به جشنواره منتقل کنند

زهره والی پور قائم مقام دبیر یازدهمین جشنواره مطبوعات استان در اولین نشست خبری جشنواره، اظهار کرد: با توجه به مهلت باقی مانده ارسال آثار، از کلیه اهالی رسانه درخواست می‌شود با مشارکت حداکثری در جشنواره امسال، شور و نشاط بیشتری را به جشنواره منتقل کنند.

وی ادامه داد: در دوره دهم جشنواره که سال ۹۶ برگزار شد، ۸۴۱ اثر از سوی لصحاب رسانه به جشنواره ارسال شده بود که امسال و در دوره یازدهم تا صبح امروز ۵۳۳ اثر در سامانه ثبت شده است.

والی پور افزود: سامانه ثبت آثار در جشنواره به صورت سراسری تعریف و طراحی شده و بعضی مشکلاتی که اصحاب رسانه در ثبت آثارشان در این سامانه با آن روبرو هستند به دلیل مشکلات فنی است که به صورت کشوری با آن روبرو بوده‌ایم.

قائم مقام دبیر یازدهمین جشنواره مطبوعات استان با اشاره به تعداد آثار ارسالی برای بخش‌های مختلف، تصریح کرد: در بخش حرفه‌ای ۳۰۴ نفر با ۱۱۴ اثر، بخش ویژه ۲۳ نفر با ۴۲ اثر، بخش موضوعی ۷۳ شرکت کننده با ۱۶۰ اثر و بخش جنبی ۱۱ نفر با ۲۷ اثر تاکنون ثبت شده است.

وی یادآور شد: ۳۱ شرکت کننده نیز آثارشان نقص داشته که به آنها اطلاع رسانی شده است تا مشکل و این نقص را برطرف کنند.

** وزن و جایگاه خانه مطبوعات با برگزاری جشنواره کیفی نمایان می‌شود

دکتر زندآور دبیر یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان نیز در پایان نشست، گفت: وزن و جایگاه خانه مطبوعات با برگزاری جشنواره کیفی نمایان می‌شود و اصحاب رسانه با اطلاع رسانی دقیق این رویداد مهم به تحقق کیفی جشنواره یازدهم کمک کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید شرکت در جشنواره مطبوعات را در اولویت خود قرار دهند، اظهار کرد: تلاش های زیادی از سوی خانه مطبوعات و ادارات مختلف برای برگزاری این جشنواره در سطوح مختلف شده است. جشنواره مطبوعات یک پدیده تاریخی است که در تاریخچه رسانه های اصفهان به ثبت خواهد رسید.

وی افزود: رسانه در گام دوم انقلاب نامی است که برای این جشنواره انتخاب شده و موضوع مهم در این بین بحث رقابت سالم در موضوعات مختلف خواهد بود.

مدیرخانه مطبوعات استان اصفهان ادامه داد: شهر با چالش‎هایی روبرو است مانند آب، محیط زیست، آسیب‎های اجتماعی، حقوق شهروندی، ترویج نماز بین خانواده‎ها و… که مهم‎ترین آنها محور موضوعات جشنواره قرار گرفت.

دکتر زندآور با بیان اینکه ظرفیت‌های مطبوعاتی با برگزاری این جشنواره‌ها توسعه پیدا می‌کند؛ تصریح کرد: امیدواریم دستاوردهای جشنواره امسال چراغ راه آینده رسانه‌ای استان باشد.

در پایان با حضور اصحاب رسانه از پوستر یازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان رونمایی شد.