استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 960688
چهارشنبه - 11 تیر 1399 - 12:23
حسن خیریان پور تشریح کرد :

 فرآیند بهره مندی از طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار

حسن خیریانپور گفت: سهم استان مازندران در سال ۱۳۹۸ ، تعداد ۱۹۵۰ نفر بوده که با پیگیری های بعمل آمده ۳۲۰۸ نفر یعنی معادل ۱۶۸ درصد سهمیه استان محقق و افراد تا پایان سال ۱۳۹۸ در واحدهای تولیدی و مهارتی ، برای ورود به بازار کار آماده شدند. ‎

 فرآیند بهره مندی از طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار

به گزارش پایگاه خبری ربیع حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تشریح طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار ، این طرح را بستری برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان برشمرد و گفت: در سالهای اخیر مهارت آموزی در دستور کار دولت قرار گرفت و با تعیین سهمیه و ساز و کارهای اجرایی برای هر استان ، فرصتی فراهم شد تا با همراهی دستگاه های اجرایی استان و با دبیری اداره کل آموزش کل فنی و حرفه ای و ریاست استانداری ، متقاضیان کسب مهارت های شغلی بتوانند در بستر محیط واقعی کار با هدف ایجاد اشتغال پایدار، حرفه بیاموزند.

حسن خیریانپور افزود: در این راستا سهم استان مازندران در سال ۱۳۹۸ ، تعداد ۱۹۵۰ نفر بوده که با پیگیری های بعمل آمده ۳۲۰۸ نفر یعنی  معادل ۱۶۸ درصد سهمیه استان محقق و افراد  تا پایان سال ۱۳۹۸ در واحدهای تولیدی و مهارتی ، برای ورود به بازار کار آماده شدند.

حسن خیریانپور با تشریح فرآیند استفاده از این ظرفیت برای متقاضیان به ویژه جوانان جویای کار ، گفت: متقاضیان با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای شهرستانها ، می توانند با ثبت نام  در سامانه مربوطه با عنوان پورتال آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، از مزایای بهره مندی از این طرح برخوردار شوند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد : مدت این طرح یک سال بوده و واحدهای پذیرنده مشمول معافیت های بیمه ای خواهند بود .