تولیدی » روزنامه سراسری کیمیای وطن » سرمقاله » مظفر حاجیان » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 1017825
چهارشنبه - 11 خرداد 1401 - 17:23

عناصر حماسه ساز ۱۵ خرداد

۱۵ خرداد را باید نقطه عطف و سرآغاز انقلاب اسلامی دانست روزی که در تاریخ مانگار شد تا انقلاب اسلامی که شناسنامه‌اش را از ۱۵ خرداد دارد و در آن روز این شناسنامه صادر گردیده است ماندگار تاریخ شود و اسلام راه جهانی شدن را باسرعت بیشتر و با محتوای اسلام محمدی طی کند و با پیدایش بیداری اسلامی که یکی از آثار ۱۵ خرداد و این انقلاب است عالم را متوجه حقانیت اسلام کند تا مسلمانان سربلند و پیروز برای قیام اصلی که ظهور مهدی موعود (عج) است با امید و نشاط و در صراط مستقیم به گسترش دین خدا بپردازند

عناصر حماسه ساز ۱۵ خرداد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ۱۵ خرداد را باید نقطه عطف و سرآغاز انقلاب اسلامی دانست روزی که در تاریخ مانگار شد تا انقلاب اسلامی که شناسنامه‌اش را از ۱۵ خرداد دارد و در آن روز این شناسنامه صادر گردیده است ماندگار تاریخ شود و اسلام راه جهانی شدن را باسرعت بیشتر و با محتوای اسلام محمدی طی کند و با پیدایش بیداری اسلامی که یکی از آثار ۱۵ خرداد و این انقلاب است عالم را متوجه حقانیت اسلام کند تا مسلمانان سربلند و پیروز برای قیام اصلی که ظهور مهدی موعود (عج) است با امید و نشاط و در صراط مستقیم به گسترش دین خدا بپردازند وعلت اهمیت نکوداشت ۱۵ خرداد نیز دراین است که هدایت و شناسنامه انقلاب از آنجا صادر شد. به یقین همه آن چیزی که امروز ایران اسلامی به آن دست یافته است و عزت و قدرت و شوکت و اقتدار این ملت و کشورو حتی خود ۱۵ خرداد از برکا ت حضرت امام روح الله خمینی (ره) است

که در واقع با رهبری الهی و پیامبرگونه خود توانست انقلاب اسلامی را در دنیا سربلند کند و با اندیشه های ناب محمدی این نظام را در سخت ترین شرایط بنیانگذاری نماید.

لذا یکی از عناصر حماسه ساز ۱۵ خرداد امام (ره) است او که ایستادگی در برابر تحمیل و نفوذ قدرت‌های خارجی و سازش نکردن با این قدرت‌ها از خصوصیات خط فکری اش بود و در همان زمان و سخنرانی معروفی که ۱۳ خرداد ۴۲ ایراد فرمودند نه به شخص شاه و خاندان پهلوی که به اسرائیل که عنصر اصلی مخالفت با اسلام بود و هست با عتاب شدید برخورد کردند و در واقع ریشه اصلی معاندت با اسلام را نشانه رفتند و به مردم فهماندند که شاه عددی نیست بلکه نوکر سر سپرده ای است که آمریکا و اسرائیل و استکبار او را هدایت می کنند تا اسلام و مسلمانان ایران در ضعف بمانند ونتوانند رشد کنند و به قول امام اسرائیل نمی خواهد ایران دانشمند داشته باشد و اکنون نیز نمی خواهد.

امروز باید توجه کنیم که شخصیت تأثیرگذار امام خمینی همواره بر شکستن حصار تحجر و التقاط در فهم و عمل اسلامی و التزام به اسلام ناب محمدی (ص) اصرار داشت و بهمین دلیل حفظ نظام در رأس تأکیدات ایشان قرار دارد.

عنصر دیگری که از عناصر حماسه ساز ۱۵ خرداد محسوب می شود مردم هستند مردم مسلمانی که در پی قیام امام به حرکت آمدند و به پیروی از امام و روحانیت از سال ۴۲ به بعد از پای ننشتند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید مردمی که در همه مراحل و دوره‌های انقلاب از همان ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ و از آن روز تا به امروز از هیچ ایثار و مجاهدتی دریغ نکردند تا انقلاب متولد و با حضور دایمی مردم و حمایت مستمر از انقلاب اسلامی و پیروی خالصانه آر رهبری راه پر فراز و نشیب خود را می پیماید و انسان های مظلوم و تحت ستم دنیا را با خود همراه می کند این عنصر یعنی مردم در خلق عنصر سوم که شهادت است نقش اساسی ایفا می کند در حقیت اگر مردم برای رسیدن به آرمان های امام راحل آماده جان فشانی و شهادت نبودند این انقلاب نه متولد می شد نه به اینجا می رسید بلکه در نقطه اول می ماند و به جایی نمی رسید این که امام فرمودند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد ناظر بر همین نکته است که عنصر شهادت طلبی مردم نقش اساسی ایفا می کند. و به این اعتبار پیوندهای معنوی توده‌های مسلمان با مرجعیت دینی و فرهنگ ظلم‌ستیزی تشیع شکل گرفت و می رود استکبار را خانه نشین و منزوی کند و انسان ها را به عدالت مهدوی امیدوار نماید. اکنون بر مسئولین است که قدردان این ملت بزرگ باشند و در حل مشکلات و کمبودها از تمامی توان خود و کشور استفاده کنند و تمام وجود خود را وقف مردم کنند، این مردم سزاور زندگی همراه با معیشت و سالم هستند و باید که این زندگی برایشان فراهم گردد، هیچ مدیری نباید لحظه ای از خدمت به مردم عزیز دریغ کند و زمان را از دست بدهد؟ نباید اجازه داده شود منابع ملی بیجا و بیمورد هزینه و خرج شود! نباید اجازه داده شود عده ای با رفتار نادرست و عده ای با تصمیم‌های غلط موجب نگرانی مردم شوند و زندگی را بر مردم سخت کنند؟ مهار گرانی و تورم و شکستن رکودهای ساختگی باید سرلوحه کار و تصمیم مدیران و تصمیم گیرندگان کشور قرار گیرد. باید پشت هر تصمیمی اراده ای محکم برای اجرای درست باشد؟ مردم همه چیز این نظام هستند و مدیران خادمان کشور و ملتند. امام (ره) خدمت به مردم را وظیفه مسئولان می دانستند و بر خدمت صادقانه و بی منت به این مردم تاکید می فرمودند و جانشین بزرگوار و خلف صادق ایشان نیز بر ماندن بر راه امام (ره) تاکید می فرمایند و دغدغه اصلی ایشان مردم عزیزند.