استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 572492
یکشنبه - 25 آذر 1397 - 11:00
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسدآباد خبر داد:

عملیات کود پاشی در سطح ۳۰ هکتارازمراتع شهرستان اسدآباد آغازشد

قباد پیری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از آغازعملیات کودپاشی پاییزی مراتع شهرستان کبودراهنگ خبر دادد و گفت: این عملیات به منظور بهبود وضعیت مراتع، تقویت پوشش گیاهی و افزایش تولید علوفه و تشویق بهره برداران برای استفاده بهینه از مراتع عنوان کرد.

عملیات کود پاشی در سطح ۳۰ هکتارازمراتع شهرستان اسدآباد آغازشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، قباد پیری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از آغازعملیات کودپاشی پاییزی مراتع شهرستان کبودراهنگ خبر دادد و گفت: این عملیات به منظور بهبود وضعیت مراتع، تقویت پوشش گیاهی و افزایش تولید علوفه و تشویق بهره برداران برای استفاده بهینه از مراتع عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول این طرح سطح ۳۰ هکتارازمراتع روستای موسی آباد این شهرستان با مشارکت مجریان طرحهای مرتعداری ، بهره برداران و اهالی منطقه انجام شد.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی اسدآباد در عملیات کودپاشی برای هر هکتار مرتع یک کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود شیمیایی استفاده می شود و در مجموع نزدیک به ۱/۵ تن کود در مراتع این منطقه توزیع شده است.

پیری اضافه کرد: بر اساس استانداردها، عملیات کودپاشی در مراتعی که بالای ۶۰ درصد پوشش گیاهی و عملیات بذرپاشی در مراتعی که پوشش گیاهی آنها کمتر از ۱۰ درصد باشد، در دو نوبت پاییز و بهار صورت می گیرد.

وی از دامداران و بهره برداران منابع طبیعی این شهرستان نیز خواست که از چرای زودرس دام ها در مراتع که باعث تخریب و از بین رفتن گیاهان خوش خوراک مرتعی می شود، خودداری کنند.

شهرستان اسداباد۵۳۸۱۹ هزارهکتارمرتع دارد که سالانه ۴۰هزار تن علوفه از آن تولید می شود.