استانها » البرز
کد خبر : 725247
دوشنبه - 6 خرداد 1398 - 21:46

عملکرد آموزشگاه های آزاد هنری البرز مورد نظارت قرار می گیرد

معاون هنری و سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: نظارت بر عملکرد آموزشگاه های آزاد هنری البرز توسط اداره کل ارشاد صورت می گیرد و در صورت بروز مشکل و یا شکایت به آن رسیدگی می شود.

عملکرد آموزشگاه های آزاد هنری البرز مورد نظارت قرار می گیرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سارا بهراد، معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: شورای نظارت و رسیدگی بر آموزشگاه های آزاد هنری و مؤسسات تک منظوره هنری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان تشکیل شد.

معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: ضوابط شورای تأسیس و نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری بر اساس جلسه ۴۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که شامل آموزشگاه های آزاد هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایش می شود.

بهراد افزود: براین اساس در تمام ادارات کل ارشاد استان ها این جلسات تشکیل شده و در البرز نیز به صورت ماهانه با حضور معاون هنری و سینمایی، رئیس اداره هنری، کارشناسان حوزه های تجسمی، موسیقی و نمایشی و مدیر حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در جلسه پایان اردیبهشت ماه در بخش تأسیس آموزشگاه های هنری، سه آموزشگاه هنرهای تجسمی، دو مورد موسیقی، سه مورد تأسیس مؤسسه تک منظوره هنری و یک مورد نمایشی و همچنین در بخش تمدید مجوز نیز دو مورد تمدید، یک مورد تجدید نظر آموزشگاه تجسمی و یک مورد تمدید مجوز مؤسسه تک منظوره هنری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بهراد هدف از برگزاری این جلسات را صدور مجوز آموزشگاه های آزاد هنری با بخش های تجسمی، نمایشی و موسیقی، تمدید و یا رسیدگی به شکایات عنوان کرد و گفت: در گذشته این جلسات با فواصل طولانی تری تشکیل می شد اما امسال به دلیل پاسخگویی سریع تر به ارباب رجوع، فاصله آن ها کمتر شده و پایان هر ماه به صورت مداوم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به میزان شهریه تصویب شده از سوی دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی هنری وزارت متبوع که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: نظارت بر این آموزشگاه ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد استان است و سرکشی ها به صورت رندم و سرزده به آموزشگاه های سطح استان صورت می گیرد تا در صورت بروز مشکل و یا شکایت، به آن رسیدگی شود.

بهراد اذعان کرد: در صورت مشاهده تخلف در این مؤسسات گزارش های واصله پس از بررسی و تأئید و تصویب شورای فنی استان توسط ادارات کل اعمال و سوابق در پرونده درج و بایگانی می شود؛ مراحل رسیدگی به این موارد به شرح زیر است:
۱-  تذکر شفاهی
۲-  تذکرکتبی
۳-  اخطار کتبی
۴-  توبیخ کتبی
۵-  تعطیل کردن موقت آموزشگاه از سه ماه تا یک سال
۶-  برکنار کردن موقت یا دائم مدیر مسئول
۷-  لغو اجازه تأسیس و تعطیل کردن دائم آموزشگاه و در صورت لزوم معرفی متخلف به مراجع ذیصلاح

معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: در صورت شکایت از نحوه تدریس و موارد آموزشی در آموزشگاه های مذکور، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان وارد عمل شده و رسیدگی می کند؛ شهریه تعیین شده آموزشگاه ها در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز درج شده و آموزشگاه ها اجازه ندارند مبلغی بیش از سقف شهریه اعلام شده دریافت کنند.

انتهای پیام/م/۱۱۰۴/س/۳