ابراهیم قربانی » تولیدی » شهرستان های اصفهان » کاشان » گزارش تصویری
کد خبر : 827198
یکشنبه - 24 شهریور 1398 - 13:21
نماینده ی مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی دکتر ساداتی نژاد

عصر دوازدهم محرم در نوش آباد

مراسم عصر دوازدهم محرم در شهر شهید پرور و ولایتمدار نوش اباد رنگ و بوی خاصی دارد تا جاییکه با شبیه سازی واقعه ی کربلا و مظلومیت سید و سالار شهیدان اقا ابا عبدلله الحسین ع یاداور میشوند که حسین مظهر آزادی و آزادگیست حسین کشته ی نماز است نه آب .

 

مراسم عصر دوازدهم محرم در شهر شهید پرور و ولایتمدار نوش اباد رنگ و بوی خاصی دارد تا جاییکه با شبیه سازی واقعه ی کربلا و مظلومیت سید و سالار شهیدان اقا ابا عبدلله الحسین ع یاداور میشوند که حسین مظهر آزادی و آزادگیست حسین کشته ی نماز است نه آب .

در حاشیه این مراسم باشکوه نماینده ی مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی دکتر ساداتی نژاد به خبرنگار ما گفت :

مراسم شبیه سازی و تدفین شهدای کربلا توسط عاشقان هیئت حسینی نوش اباد که همه ساله برگزار میشود و با حضور پرشور مردم شکل خاصی بخود میگیرد یک اتفاق و رویداد فرهنگی بسیار خوب و مذهبیست که در منطقه ی ما محسوب میشود که الحمدلله توانسته همه ی شهرهای اطراف و حتی دیگر شهرهای کشور را هم به سمت خودش، زائرین و عزادارانی را جذب کند که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد از همه ی عزیزان هیئتی و همه کسانی که زحمت می کشند و تلاش میکنند تا این اتفاق مهم فرهنگی خوب اجرا بشود.

دکتر ساداتی نژاد به این نکته ی مهم اشاره کرد که اتفاقات بزرگی در منطقه ی ما در این ماه رقم میخورد و مردم ما یازده ماه از سال را منتظر رسیدن ایام محرم هستند. بعضی ها یک نگاهی دارند که میگویند این سیاه پوشی در منطقه ی کاشان و آران و بیدگل و نوش آباد ایجاد غم و اندوه میشود.

ایشان در پاسخ به این مسئله اینگونه بیان کردند که زندگی در منطقه ی کاشان، آران و بیدگل و سایر شهرها با محرم و عشق به امام حسین (ع) معنا پیدا میکند. لذا مردم منتظر این ایام عزاداری هستند.

دکتر ساداتی نژاد در آخر خاطرنشان  کرد که این عمل، حزن نیست ظاهرش حزن انگیز است این خود جریان زندگی و جریان عشق و یک نشاط معنویست. زندگی جریان دارد با نشاط این اتفاق و یک رزق و روزی برای ادامه ی حیات در بقیه ی ایام سال برای مردم ما در این منطقه است.

در ادامه این مراسم دکتر بایبوردی فرماندار آران و بیدگل اظهار داشت :   

ماه محرم حقیقتا ماه رشد و بالندگی و عزاداری خردمندانه است که با شور و شعور حسینی است.

یکی از درس های مهمی که ما از عاشورا و در کل از محرم در واقع میتوانیم بگیریم حرکتی بود که آقا امام حسین (ع) با شهادت خودش به ما منتقل کرده و هویت بخشی و هویت دهی به شیعیان بوده است که ما شیعیان هویت خودمان را از امام حسین (ع) دریافت کردیم و این عزاداریها و تعزیه خوانی ها در راستای تقویت همین حرکت بزرگ است.

در پایان مراسم عصر دوازدهم ، مهندس اشرفی شهردار نوش آباد پیرامون مراسم ایام محرم بویژه عصر روز دوازدهم محرم چنین گفت :

همانطور که میدانید قوم بنی اسد وقتیکه خبردار شدند که لشکر ملعون عمرسعد صحرای کربلا را ترک کردند برای تدفین و خاکسپاری اجساد مطهر شهدای کربلا با حضور اقا امام سجاد وارد صحرای کربلا شدند که این عمل بصورت نمادین انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد از هیئت ابوالفضل (ع) منطقه ی شهید مطهری نوش آباد که هرساله روز دوازدهم محرم این مراسم را با نظم خاصی برگزار میکنند و هزاران نفر از مردم عاشق و دلباخته اقا اباعبدلله  از اطراف و اکناف شهر و حتی شهرستان های مجاور استان  در این مراسم حضوری پرشور دارند.

مهندس اشرفی  درباره قدمت این مراسم اظهار داشتند که این مراسم حدود ۱۰ الی ۱۵سال است که با همت و تلاش مردم شهیدپرور نوش آباد همه ساله برگزار میشود که بحمدلله هرسال بهتر و پربارتر از سال قبل این مراسم صورت میگیرد.

مهندس اشرفی در پایان صحبت های خود  از تمامی احاد مردم و مسئولین، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران بویژه حضور گرم و پرشور نماینده محترم شهرستان کاشان و آران و بیدگل  و همچنین اصحاب رسانه که این مراسم را پوشش خبری و تصویری دادندتقدیر و تشکر نمودند و تشکری هم از سردبیر، مدیر مسوول و پرسنل دوهفته نامه سلام کاشان کرده و آرزو نمودند که تمامی عزیزان شرکت کننده در این مراسم اجر معنوی و پاداش الهی را دریافت کرده باشند.