تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 258900
پنجشنبه - 16 فروردین 1397 - 17:28

عرضه‌ی درایو‌های NVMe SSD جدید توسط کینگستون با سرعت بالا و قیمت‌ارزان‌‌

شرکت نام‌آشنای کینگستون حدود ۱۰ ماه پیش با عرضه‌ی درایو‌های سری KC1000 به قلمرو NVMe SSD پای گذاشته بود.

عرضه‌ی درایو‌های NVMe SSD جدید توسط کینگستون با سرعت بالا و قیمت‌ارزان‌‌

به گزارش پایگاه خبری ربیع،شرکت نام‌آشنای کینگستون حدود ۱۰ ماه پیش با عرضه‌ی درایو‌های سری KC1000 به قلمرو NVMe SSD پای گذاشته بود. اکنون کینگستون با حفظ عدد ۱۰۰۰ در نام‌گذاری خود سری جدید از NVMe SSDهای خوش‌قیمت A1000 را برای کاربران به بازار عرضه کرده‌است.

این درایور‌های جدید با ظرفیت‌های ۲۴۰، ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایت از کنترلر Phison E8 و فلش ۳D TLC NAND بهره می‌برند که سرعت خوانش تضمینی ۱۵۰۰MB/s را از طریق دو مسیر PCIe 3.0 به ارمغان می‌آورد. متاسفانه به دلیل استفاده از دو مسیر PCIe بجای چهار مسیر این درایور سرعت کمتری نسبت به برخی رقبا دارد اما با این تفاسیر نیز دارای عملکرد سه برابر بهتر نسبت به درایور‌های SATA است. سرعت‌خوانش ترتیبی هر سه مدل این سری یکسان است اما سرعت نوشتن بسته به ظرفیت متغیر است. مدل ۹۶۰ گیگابایتی دارای بالاترین سرعت نوشتن تا ۱۰۰۰ MB/s است. عملکرد خواندن/نوشتن تصادفی این مدل‌ها نیز بسته به ظرفیت متغییر بوده و مدل ۹۶۰ گیگابایتی دارای بیشترین سرعت خوانش تصادفی ۱۲۰ هزار عملکرد در ثانیه یا IOPS (Input/output Operations Per Second) و سرعت نوشتن تصادفی ۱۰۰ هزار IOPS است.

ابعاد ۸۰ x 22 x 3.5 میلی‌متری این SSD آن را به انتخابی ایده‌آل برای لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌هایی با فضای کم مبدل می‌سازد. مدل ۲۴۰ گیگابایتی دارای طول عمر نوشتاری ۱۵۰ ترابایت بوده و مدل‌های ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایتی نیز به ترتیب دارای طول عمر ۳۰۰ و ۶۰۰ ترابایت هستند.

درایور‌های جدید Kingston A1000 هم اکنون با قیمت‌های ۱۲۰، ۲۲۰ و ۴۰۰ دلار به ترتیب برای مدل‌های ۲۴۰، ۴۸۰ و ۹۶۰ گیگابایتی عرضه شده‌اند. این قیمت‌گذاری درایور‌های مورد نظر را به عنوان رقبای جدی سری Samsung 960 Evo مطرح می‌کند.