استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 730731
یکشنبه - 12 خرداد 1398 - 22:03

عدم رعایت عفاف و حجاب از دردهای اصلی جامعه است

امام جمعه بجنورد بابیان اینکه یکی از مسائل و دردهای اصلی جامعه ما موضوع عدم رعایت عفاف و حجاب است گفت: عفاف و حجاب مختص بانوان نیست و مردی که عفت چشم و زبان ندارد هم باید اصلاح شود.

عدم رعایت عفاف و حجاب از دردهای اصلی جامعه است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، با تجلیل از فعالیت‌های این بنیاد در خراسان شمالی، اظهار کرد: عفاف و حجاب بنیاد تازه تأسیسی است که به‌صورت خودجوش و جهادی فعالیت کرده و دغدغه‌های مرتبط باحجاب و عفاف را پیگیری می‌کند.

وی بابیان اینکه بنیاد عفاف و حجاب به‌صورت خودجوش فعالیت کرده و از جایی حمایت مالی نمی‌شود، افزود: باید این بنیاد بازوی توانمند ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باشد تا در این راستا شاهد موازی کاری نباشیم.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با تأکید بر اجرای فعالیت‌های اصولی و کارشناسی شده در مقوله عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: شناخت درد نیمی از درمان است و تا دردهای اجتماعی را نشناسیم نمی‌توانیم آنها را درمان کنیم؛ ازاین‌رو در ابتدا باید درد بی‌حجابی و بدحجابی را به خوبی بشناسیم.

وی بابیان اینکه یکی از مسائل و دردهای اصلی جامعه ما موضوع عفاف و حجاب است، ادامه داد: ما منکرهای اصلی و فرعی و ام المنکر و ام المعروف ها را داریم که باید ام المنکرها را بشناخته و از وقوع آنها در جامعه جلوگیری کنیم و از سوی دیگر معروف‌های بزرگ و کلان را در جامعه مطرح کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: باید درزمینهٔ اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر و مقوله عفاف و حجاب اولویت‌بندی و اهم و مهم کنیم؛ به‌گونه‌ای که ابتدای هرسال بدانیم باید امسال با چه منکری به‌صورت ویژه برخورد کرده و چه معروفی را در جامعه مطرح کنیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه کلی‌گویی فایده ندارد و باید مصداقی و جزئی‌تر برای خود برنامه داشته باشیم، به‌عنوان‌مثال برای همه روشن باشد که امسال به‌صورت ویژه از این دو منکر اصلی جلوگیری کرده و این دو معروف را گسترش دهیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در این راستا باید راهکارها جمع‌بندی شده و هرسال اولویت کاری در بنیاد عفاف و حجاب یا ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر تعیین شود و همه دستگاه‌ها وارد میدان شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید در بحث‌های فرهنگی هرسال چند اولویت را برای خود تعریف کنیم، روش‌های اجرایی آن را مطرح کرده و به نتیجه برسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه باید هرسال چند منکر و معروف را مشخص کرده و فعالیت‌های خود را در راستای نهی و ترویج این منکرات و معروفات اجرایی کنیم تا به نتیجه رسیده و بتوانیم بیلان کاری واقعی ارائه دهیم.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب هم باید اولویت‌ها را با دقت رصد کرده و راهکارهای اجرایی را ارائه دهیم؛ چراکه اگر همه از درد بگوییم اما برای درمان راهکار نداشته باشیم به‌جایی نمی‌رسیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اهتمام ویژه به عفاف و حجاب کارمندان در ادارات، اظهار کرد: در ادارات باید فعالیت‌های مرتبط با عفاف و حجاب را به‌صورت جدی‌تر انجام دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: توجه و اهتمام نسبت به عفاف و حجاب را ابتدا باید از ادارات شروع کنیم؛ زیرا به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست که در ادارات ما عفاف و حجاب رعایت نشود.

وی با تأکید بر اینکه در مدارس هم باید معلمان دغدغه بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: خود معلمان باید عفاف و حجاب مناسب داشته باشند تا الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.

یعقوبی تصریح کرد: ابتدا باید در ادارات عفاف و حجاب بین مرد و زن رعایت شود تا پس‌ازآن به جامعه تسری یابد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: باید توجه داشت که عفاف و حجاب مختص بانوان نیست و مردی که عفت چشم و زبان ندارد هم باید اصلاح شود؛ ازاین‌رو نباید تنها بر روی بانوان متمرکز شویم.

انتهای پیام/