استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 928840
چهارشنبه - 2 بهمن 1398 - 14:22

عدم تصویب طرح انحراف ترافیک اجرای تقاطع غیر هم سطح بلوار امام خمینی (ره)_ کیوانفر

اعضای شورای ترافیک استان با اجرای طرح پیشنهادی شهرداری قم برای اجرای طرح ترافیکی تقاطع غیر هم سطح بلوار امام خمینی (ره) _ کیوانفر مخالفت کردند.

عدم تصویب طرح انحراف ترافیک اجرای تقاطع غیر هم سطح بلوار امام خمینی (ره)_ کیوانفر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری و به ریاست دکتر سرمست استاندار قم و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، رئیس و برخی اعضای شورای شهر، شهردار، و اعضای شورای ترافیک برگزار شد، پیرامون طرح ترافیکی اجرای تقاطع غیر هم سطح بلوار امام خمینی (ره) _ کیوانفر بحث و تبادل نظر شد.

استاندار قم در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه این جلسه در راستای اجرای مصوبه شورای حل اختلاف استان و درخواست شهردار قم به منظور تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای این پروژه برگزار شده است، افزود: اگر‌چه نظرات کارشناسی موافق و مخالف مطرح شده اما با توجه به رای هیئت حل اختلاف استان عملیاتی شدن این پروژه مستلزم طرح و تصویب در شورای ترافیک است .

سرسمت حمایت مدیریت استان از مدیریت شهری و احترام به رای شورای شهر علی رغم نظرات کارشناسی مخالف را مورد توجه قرار داد و گفت: در صورتی که اعضا شورای شهر و شهرداری معتقدند این طرح منطبق بر طرح جامع ترافیک قم و طرح تفصیلی شهر قم است و مستندات لازم را دارند می توانند به مسئولیت خود اجرا کنند .

وی به درخواست شهردار قم مبنی بر کسب مصوبه شورای ترافیک اشاره و تصریح کرد:مدیریت استان پشتیبان پروژه های شهری است و میخواهد که پروژه های شهری در اسرع وقت اجرایی شود ولی اولویت ها و نظرات کارشناسانه هم بایستی مورد ملاحظه ی اعضای شورای شهر و شهرداری باشد .

سرمست ادامه داد: در این جلسه اعضای شورای ترافیک استان نحوه اجرای این طرح را به رای خواهند گذاشت و در صورت تصویب ضروری است تا همه بخش های استان با تعامل و در کنار هم برای اجرای پروژه همکاری کنند.

استاندار قم گفت : به احترام اعضای محترم شورای شهر که اهتمام به اجرای این طرح دارند، در این جلسه رای موافق می دهم و انتظار دارم در همین جلسه موضوع تعیین تکلیف شود

گفتنی است طرح نحوه اجرای تقاطع غیر همسطح شهید کیوانفر _ خیابان امام خمینی (ره) در نهایت برای اجرای طرح پیشنهادی شهرداری قم دو بار رای گیری شد که بار اول ۳ رای موافق، ۳رای مخالف و یک رای ممتنع و بار دوم با ۴ مخالف و ۳ رای موافق طرح پیشنهادی شهرداری قم در اجرای این تقاطع رای نیاورد و بدین ترتیب شهرداری باید به دنبال ارائه طرح جایگزین باشد.