استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 544651
دوشنبه - 5 آذر 1397 - 22:21
امام‌جمعه موقت بجنورد:

عبور از مشکلات کشور با تفکری بسیجی ممکن است / بسیجیان خدمتگزاران بی‌منت هستند

امام‌جمعه موقت بجنورد عبور از مشکلات در کشور را با تفکر بسیجی ممکن دانست و افزود: تفکر انقلابی بسیجی اثربخش‌ترین عامل در جهت جلوگیری از تجاوزات حقوق بشری علیه جهان اسلام است.

عبور از مشکلات کشور با تفکری بسیجی ممکن است / بسیجیان خدمتگزاران بی‌منت هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در اجتماع پنج‌هزارنفری بسیجیان در مصلی بجنورد با اشاره اهمیت بسیج  اظهار کرد: بسیج در فضای نهاد و قلمروی سازمان‌ها نمی‌گنجد بلکه تفکر و فرهنگی است که دارای ریشه‌های عمیق مؤثر است.

وی بسیج را ازجمله میراث‌های متعدد و اقدامات مهم امام راحل دانست و افزود: یکی از تدابیر امام برای تثبیت موقعیت نظام جمهوری اسلامی و عبور از مشکلات و چالش‌ها و صدور انقلاب طراحی و ایجاد بسیج بود.

امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به اشکال برخی افراد نسبت به ایجاد بسیج در سال‌های نخست انقلاب گفت: مهم‌ترین، مؤثرترین، کارآمدترین نهاد و تفکر در خدمت انقلاب اسلامی با ایجاد بسیج معرفی شد و اگر این مجموعه وجود نداشت چالش‌های در برابر نظام مشخص نبود.

وی همچنین بیداری اسلامی ازجمله نتایج تفکر بسیجی در جهان اسلام دانست و افزود: فرهنگ بسیجی، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم، دشمن‌شناسی و بیداری اسلامی است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با تشریح نقش بسیج در دوران ابتدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد: نقش بسیجیان در تثبیت حاکمیت دینی در ابتدای انقلاب و همچنین حضور پرشور در جبهه‌های حق علیه باطل و شکست دشمنان مشخص است.

وی حضور بسیجیان در فاز عمرانی پس از جنگ و دوران سازندگی را اقدام دیگر بسیج در طول سال‌های انقلاب برشمرد و افزود: برای عبور از تنگناها و مشکلات اقتصادی معتقدیم که بسیج می‌تواند با تفکر و مکتب خود سرافرازانه و سربلندانه و باعزت و افتخار ملت را از مشکلات عبور دهد.

جعفری همچنین بسیج را نیرویی آماده و بدون توقعات مالی و خدمتگزار نظام توصیف کرد و ادامه داد: رهاورد و دستاورد تفکر بسیج افول دشمنان است و جهان استکباری اکنون در تلاش است تا در منطقه غرب آسیا با ایجاد جنایت و قحطی مردمان بی‌گناه را اسیر مرگ کند و وجدان‌های خفته حقوق بشری نیز از خواب بیدار نمی‌شوند.

وی تفکر انقلابی بسیجی را اثربخش‌ترین عامل در جهت جلوگیری از تجاوزات حقوق بشری علیه جهان اسلام دانست و افزود: در هر عرصه‌ای که بسیج ظاهرشده نظام با سربلندی از آن مرحله عبور کرده است.

رئیس شورای قضایی استان همچنین با اشاره به مقاومت مردم یمن و گروه انصار الله در این کشور گفت: این اقدامات همچون حزب‌الله لبنان و جریان مقاومت در بحرین و سوریه و عراق الهام گرفته از فرهنگ و تفکر بسیجی به‌عنوان میراث بزرگ امام راحل است.

وی پیروزی برابر رژیم اشغالگر قدس را با تفکر و و فرهنگ بسیجی ممکن دانست و افزود: با تفکر بسیجی می‌توان تحریم‌ها را دور زد و افراط در بسیج وجود ندارد زیرا اهل سیاست‌بازی نیست و بسیج دارای بصیرت بوده که به دنبال جذب حداکثری است.

امام‌جمعه موقت بجنورد همچنین در پایان گفت: همه مسئولین برای عبور از تنگناها باید به تفکر بسیجی روی بیاورند.

اجتماع پنج‌هزارنفری بسیجیان مرکز خراسان شمالی از صبح امروز در محل مصلی بجنورد با برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار شد.

انتهای پیام/