اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 394167
پنجشنبه - 1 شهریور 1397 - 22:23
سرپرست وزارت تعاون:

طرح مقابله با برنامه های ترامپ در دستور کار قرار دارد

گرگان- سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که نگاه علمی و تخصصی به اشتغال فراگیر و روستایی داریم، از نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و مقابله با برنامه های ترامپ خبر داد.

طرح مقابله با برنامه های ترامپ در دستور کار قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی صبح پنج شنبه در آیین افتتاح متمرکز و آغاز  عملیات  اجرایی پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا شهرستان گرگان اظهار کرد: شاخص معلولیت در گلستان بالاست و در چهار سفر کاری گذشته استان گلستان را به عنوان پایلوت برای انجام حمایت های مشاوره ای و تشخیصی ژنتیک قرار دادیم.

وی از استان گلستان به عنوان ۱۰ استان برتر کشور در اعتماد سیاسی و مشارکت حداکثری در انتخابات نام برد و افزود: گلستان جزو پنج استان آخر کشور در شیوع طلاق است و نرخ طلاق در آن پایین بوده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دولت تدبیر و امید به رنج مردم اگاه است و برای رفع و کاهش فقر مطلق اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: در زمانی که دلارهای نفتی در کشور بالا بود کمک به مددجویان بهزیستی یک نفره ۵۳ هزار تومان و پنج نفره ۱۰۰ هزار تومان بود.

وی با اشاره به این که از سال ۱۳۹۶ کمک هزینه به مددجویان بهزیستی روند صعودی داشته و امسال هم ۱۴ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: نگاه ما به این حوزه نگاه توانمندسازی و اشتغالزایی برای مددجویان است.

شناسایی ۷۷۰ هزار خانوار کم درآمد

محسنی بندپی از شناسایی ۷۶۰ خانوار کم درآمد خبر داد و اضافه کرد: در برقراری مستمری و پرداخت تسهیلات نگاه ویژه ای به گلستان داشتیم و تاکنون ۵۲ درصد از پشت نوبتی ها در بهزیستی جذب شدند.

وی از جذب چهار هزار و ۸۰ نفر در حوزه اجتماعی و ۱۱ هزار نفر در حوزه معلولیت در گلستان خبر داد و تصریح کرد: تا پایان شهریور و مهر ماه امسال پشت نوبتی های گلستان به صفر می رسد.

وی با بیان این که با اجرای برنامه های اشتغالزایی پایدار و مولد تلاش داریم زمینه ماندگاری روستاییان را فراهم کنیم و حاشیه نشینی را مهار و کنترل کنیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: نگاه علمی و تخصصی به اشتغال فراگیر و روستایی خواهیم داشت و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و مقابله با برنامه های ترامپ که راه حل آن فعال کردن اقتصادهای خودجوش و مردمی کردن اقتصاد است، در دستور کار داریم.