اردستان » تولیدی » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 197986
چهارشنبه - 13 دی 1396 - 22:18
خبرنگار: حمید فرخی

طرح محیط یار با مشارکت ۷۸۰ دانش آموز در اردستان برگزار شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان، گفت: هدف از اجرای طرح محیط ‌یار در مدارس، آموزش و ترویج اخلاق زیست محیطی در نظام آموزشی است و حدود ۷۸۰ نفر دانش‌آموز در مدارس شهرستان اردستان آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

طرح محیط یار با مشارکت ۷۸۰ دانش آموز در اردستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسین شواخی اظهار کرد: برنامه های آموزشی محیط یار با حضور کارشناسان و محیط بانان در مدارس اردستان برگزار شد.

وی افزود: طرح آموزشی محیط یارکه به صورت چهره به چهره انجام می شود دانش آموزان با شرح وظایف سازمان محیط زیست و ادارات زیر مجموعه، وظیفه محیط بان، شرایط زیست محیطی منطقه و لزوم وجود حیات وحش و مدیریت پسماند اشنا می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان گفت: اجرای طرح محیط ‌یار تا کنون در ۱۳ مدرسه اردستان برگزار شده است.

شواخی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح محیط ‌یار در مدارس، آموزش و ترویج اخلاق زیست محیطی در نظام آموزشی است، تصریح کرد: حدود ۷۸۰ نفر دانش‌آموز در مدارس شهرستان اردستان آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

وی تاکید کرد: زمانی که کودکان در مدرسه با اهمیت حفظ محیط‌ زیست آشنا می‌شوند می توانند، با انتقال آموزش به خانواده و والدین دیگر اجازه تخریب به خود نخواهند داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بهره‌ برداری بی‌رویه از جنگل‌ها، محیط‌ زیست و شکار حیوانات در شهرستان اردستان موجب برهم خوردن اکوسیستم شده و نسل برخی از حیوانات در معرض خطر قرار دارد.

انتهای پیام/فرخی