استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 777264
چهارشنبه - 2 مرداد 1398 - 13:27

طرح جامع حمل‌ونقل بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر قم را رفع می‌کند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ازجمله اتوبوسرانی حل‌شده و قادر به خدمات مطلوبی به شهروندان خواهیم بود.

طرح جامع حمل‌ونقل بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر قم را رفع می‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس ذاکریان در جلسه بررسی واگذاری مالکیت تعدادی از اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی به بخش خصوصی و حقوقی که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، به عدم توان مالی شرکت‌ها در تأمین و نگهداری اتوبوس‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌ها تنها نقش واسطه‌گری را در این پروسه ایفا می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اعلام مخالفت خود با واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی، کم شدن نقش نظارتی سازمان اتوبوسرانی را یکی از دلایل این مخالفت اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در مناقصه و مزایده برای سازمان اتوبوسرانی ایجاد می‌شود نقش نظارتی سازمان به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

ذاکریان با تشریح مشکلات سازمان اتوبوسرانی در دستگاه‌های مختلف استان، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم امروز نیز شرایط دولت و شهرداری‌ها مانند سال‌های گذشته بوده و قادر به تأمین سهم خود در قراردادها نیست.

وی از تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ازجمله اتوبوسرانی حل‌ شده و قادر به ارائه خدمات مطلوبی به شهروندان خواهیم بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در این طرح برنامه عملکرد اتوبوسرانی از مسافر مبنا به پیمایش مبنا تغییر کرده و مسیرهای جدید تردد اتوبوس‌ها به‌صورت جامع و کامل تعریف‌شده و نوع سیستم اجرایی عامل تشویق‌کننده‌ای برای مشارکت بخش خصوصی برای حضور دارندگان اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی خواهد بود.