استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 672514
دوشنبه - 27 اسفند 1397 - 01:44
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

طرح آرامش بهاری برگزار می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در ایام نوروز، طرح آرامش بهاری در ۳۶ بقعه متبرکه و امامزاده قم اجرا می شود.

طرح آرامش بهاری برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع،حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاء متبرکه قم با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۶ بقعه متبرکه و امامزاده قم عنوان کرد: طبق روال سالهای گذشته طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان قم برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: این طرح در ایام نوروز با توجه به حضور زائران در قم و همچنین ضرورت پرداختن به مباحث فرهنگی و مسائل خدماتی و رفاهی اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد:در این میان طرح آرامش بهاری به طور ویژه ۶ بقعه شاخص در قم شامل حرم موسی مبرقع، کوه خضر نبی و امامزاده جعفر زواریون در جاده قم اراک،امام زاده عبدالله در روستای قلعه چم، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اجرا می شود.
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری عنوان کرد:حرم موسی مبرقع دارای مرکزیت ویژه ای است و زائرین خارجی نیز از کشورهای پاکستان و افغانستان و عراق در این مکان مقدس حضور خاصی دارند.
وی افزود:برنامه هایی در حرم و جمکران به طور مشترک برای زائران دنبال می شود اما امور خیریه با حضور هیات امنا، خدام و مسئولان فرهنگی و اجرایی در دیگر بقاع متبرکه، فعالیت ها را دنبال می کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: در سالهای گذشته درآرامش بهاری ، نیروهای امور خیریه خود مجری بودند و در سال جاری با توجه به سیاست های جدید تصدی گری را کنار می گذاریم و سیاست گذاری و برنامه ریزی ها توسط مردم انجام می شود.
وی گفت:خیمه های معرفت در این بقاع متبرکه برپا می شود ضمن اینکه غرفه‌های مشاوره خانواده و مشاوره دینی در طرح آرامش بهاری به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی برپا خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری افزود: مردم سال نو را با حضور در این بقاع متبرکه آغاز می‌کنند و ما وظیفه داریم برنامه‌های فرهنگی و معنوی را برای زائران برگزار کنیم، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه سال جاری آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ ادامه دارد.
وی عنوان کرد: در ایام نوروز با مشارکت شهرداری قم،تورهای قم گردی برای زیارت مزار امامزادگان شهر برگزار می شود که در این تور و طرح آرامش بهاری ۸۰ مبلغ و ۴۰۰ خادم، فعالیت های فرهنگی را دنبال می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری نیز غرفه های کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، مشاوره ، احکام، چندرسانه ای، ترویج فرهنگ وقف، اقتصاد مقاومتی و معرفی اماکن زیارتی و فرهنگی قم برپا می شود.
وی افزود: بقاع متبرکه ظرفیت اسکان ۴۵ تا ۵۰ هزار زائر را دارد و در طرح اضطراری در اسکان زائران نیز از فضاهای پنج امامزاده(ع)، امامزاده جمال الدین(ع) و امامزاده جعفر شهید(ع) در هنگام بارش باران استفاده خواهیم کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: سالن ها و سوییت های بقاع متبرک مجهز به وسایل اولیه زندگی شده است تا زائران علاوه بر استفاده از شبستان امامزاده ها، در این فضاها نیز اسکان یابند.