استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 1001065
یکشنبه - 19 اردیبهشت 1400 - 12:19
استاندار قم تاكيد كرد:

ضرورت حمایت از مجتمع های تولید دامی استان

استاندار قم بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از مجتمع های تولید محصولات دامی استان تآکید کرد.

ضرورت حمایت از مجتمع های تولید دامی استان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کمیسیون بررسی طرح های غیرکشاورزی استان قم طی سخنانی ضرورت تأمین زیرساخت های مورد نیاز مجتمع های تولید دام و زراعت را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاه های خدمات رسان بایستی در این راستا وظایف خود را به درستی انجام دهند.
استاندار قم با اشاره به اهمیت و نقش آفرینی کشاورزی و دامپروری در اقتصاد استان قم افزود: در خصوص کاستی ها و نیازهای این حوزه به ویژه مجتمع های تولید دامی باید پیگیری های جدی تری انجام شود.
وی برق مورد نیاز واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و دامداری خصوصاً در فصل گرما را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر چه خاموشی های برنامه ریزی شده برق در بخش های مختلف در دوران اوج مصرف امری اجتناب ناپذیر است ولی باید در مورد مجتمع های دامپروری و کشاورزی این قطعی مدیریت شده باشد.
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت اهتمام مدیران دولتی برای دریافت اعتبارات از دستگاه های ملی تصریح کرد: بایستی مشکلات در حوزه های مختلف احصاء شده و در دو سطح استانی و ملی پیگیری شوند.
استاندار قم همچنین حمایت و پشتیبانی از تولید و برداشتن موانع آن را رویکرد اصلی استان در سال جدید دانست و خاطرنشان کرد: آماده ایم تا در صورت نیاز و طی نشستی با وزراء و مقامات ملی مسائل دستگاه های استانی را مطرح و پیگیری نماییم.
لازم به توضیح است تعیین تکلیف مدیریت نگهداری مجتمع های دامپروری؛ مجوز حفر چاه شماره ۲ مجتمع دامپروری جعفریه و تسهیل در تمدید پروانه های چاه های مجتمع ها؛ همچنین تکمیل و بازسازی زیرساخت های تولیدی دامی و تعیین تکلیف وضعیت انتقال دام در استان قم از مهم ترین موضوعات در دستور کار این جلسه بود.