حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 291228
دوشنبه - 17 اردیبهشت 1397 - 23:40
آیت الله نوری همدانی:

ضرورت تبیین آثار و برکات وقف در جامعه توسط صدا‌وسیما

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار مسئولان سازمان اوقاف گفت: شما باید برنامه‌ای درباره وقف در صدا و سیما داشته باشید و نمونه‌های جلوه‌گر وقف را نشان دهید تا مردم نسبت به وقف و آثار و برکات آن ترغیب شوند.

ضرورت تبیین آثار و برکات وقف در جامعه توسط صدا‌وسیما

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید ظهر دوشنبه در دیدار جمعی از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، اظهار داشت: در اسلام تأکید شده مسلمانان نسبت به هم احسان و خدمت داشته باشند خداوند کسانی را که با احسان ماندگار به دیگران خدمت می‌کنند دوست دارد.

وی بیان کرد: شما باید برنامه‌ای درباره وقف در صدا و سیما داشته باشید و نمونه‌های جلوه‌گر وقف را نشان دهید تا مردم نسبت به وقف و آثار آن ترغیب شوند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر توجه بیشتر به امامزادگان، اظهار داشت: به دلیل سختگیری‌های فراوان بنی‌امیه و بنی‌عباس بر اهل بیت(ع)، این عزیزان مجبور می‌شدند به ایران سفر کنند تا در امان باشند. از این رو بسیاری امام‌زادگان در ایران مدفون شدند و ضروری است که احترام بقاع متبرکه آنان به خوبی حفظ شود.

وی با بیان اینکه امروز با تحلیل تاریخ می‌توانیم مطالب بسیاری برای زمان حاضر داشته باشیم، گفت: ما باید با آمریکا و مستکبران و با حامیان آنان مبارزه کنیم. امروز دو جبهه مستضعفان و مستکبران ایجاد شده و باید ما در جبهه مستضعفان به یاری مظلومان بشتابیم، البته این اتفاق در نظام اسلامی رخ داده و امروز هر جا قدم می‌زنیم نام و یاد شهدا به چشم می‌خورد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اظهار داشت: استان مازندران بقعه محور و موقوفه محور است و یک هزار و ۲۲ بقعه در هر نقطه این استان وجود دارد و در هر روستا گنبد امامزادگان به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری بیان کرد: بیش از ۱۹۶ هزار رقبه و ۸ هزار مکان مذهبی در استان مازندران وجود دارد و در هر شهر مازندران موقوفات زیادی به چشم می‌خورد که درصد بیشتر آن با نیت اباعبدالله الحسین(ع) و بعد از آن برای حوزه علمیه است.

انتهای پیام/