استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 526428
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 20:56
از خبر خوب در خراسان شمالی گزارش می‌دهد

ضرب و تقسیم سنت نبی با تشکیل کلاس در منزل دانش‌آموز

یک معلم در خراسان شمالی با تشکیل کلاس ریاضی در منزل دانش آموز بستری شده به آموزش ضرب و تقسیم دوستی و سنت نبی در عیادت از بیمار پرداخت.

ضرب و تقسیم سنت نبی با تشکیل کلاس در منزل دانش‌آموز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، در نگاه معلم جوان روستای گریوان معلمی تنها یک شغل و منبع درآمد نیست. این را از آموزه‌های بنیان‌گذار انقلاب وام گرفته است. آن‌جایی که امام خمینی(ره) فرمودند: معلمی شغل انبیا است.

مگر نه‌ این‌که وظیفه انبیا‌ء الهی تربیت، ارشاد و به قرب الهی رساندن بندگان است. معلم جوانی که به قول خودش خواست‌گاه شکل‌گیری شخصیتش از مسجد است؛ دغدغه تربیت نسل مؤمن و زندگی بر مدار مکارم اخلاقی که راز  بعثت پیامبر بوده، در رفتار و منش او متجلی است.

از طریق چند عکس که در فضای مجازی منتشر شد، از برگزاری کلاس درس در خانه دانش‌آموز بیمار با همت مدیر و معلم مطلع شدیم. عکس‌ها گویای کار زیبای مدیر و معلم مدرسه امیرعلی بود. اما داستان چه بود؟ بعدِ مراجعه دانش‌آموزان به مدیر و اطلاع به معلم مدرسه که امیرعلی در بیمارستان بستری است. غیبت دانش‌آموز، معلم را کنجکاو می‌کند.

با منزل شاگرد زرنگ خود تماس می‌گیرد. نیت بررسی صحت و سقم گفته‌های دانش‌آموزان است. مادر می‌گوید: بله جراحی آپاندیس، فرزند دل‌بندشان‌ را خانه‌نشین کرده است. معلم پس از دعای خیر برای امیرعلی و اطلاع از زمان ترخیص فرصت را غنیمت می‌بیند، تا فرهنگ عیادت از بیمار را این‌بار نه در کلاس درس و تئوری بلکه بصورت عملی و در منزل دانش‌آموز بیمار به شاگردانش بیاموزد.

هماهنگی‌ها انجام شده و آقای مدیر پس از تهیه هدیه‌ای همراه با دانش‌آموزان به منزل امیرعلی می‌روند. امیر علی با دیدن دوستان و معلم و مدیر خود بیماری را برای چند ساعت هم که شده فراموش می‌کند. این‌ها را پدر و مادر او می‌گویند. معلم فصل اول ریاضی را درخانه به او آموزش می‌دهد و فرهنگ زیبای عیادت را هم به بقیه شاگردانش!

حرف‌های درگوشی بچه‌ها، شوخی آن‌ها با امیرعلی آرمیده در بستر، زنگِ ریاضی را شیرین‌ترین زنگِ عمر تحصیلی یکی از بهترین فوتبالیست‌های مدرسه می‌کند. آری چقدر زیبا و آسان گاهی اوقات می‌توان دلی را شاد و رفتاری را ملکه ذهن دانش‌آموزان کرد. خداقوت به مدیر و معلم جوان روستای گریوان که فارغ از بخش‌نامه و دستورالعمل رفتارهای مثبت را به دانش‌آموزان می‌آموزند.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. روز بعد امیرعلی که با دیدن بچه‌ها روحیه گرفته بود از مادر می‌خواهد که او را به مدرسه ببرد. بچه‌ها به محض دیدن امیرعلی با کف و سوت او را تا کلاس همراهی می‌کنند!

اگر معلمین به این باور برسند که وظیفه آن‌ها تنها آموزش علم و دانش نیست. جامعه از اخلاق لبریزمی‌شود. آن‌جایی که هر رفتار او چون الگویی درس زندگی به شاگردانش می‌دهد. تمسک به الگوهای دینی نه در شعار بلکه در عمل زمینه‌ساز تربیت نسل مؤمن و متعهد به هنجارهای مثبت جامعه را می‌دهد.

انتهای پیام/