مديركل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات در مراسم گراميداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداري در يزد اعلام كرد:

صنعت حمل و نقل یکی از منابع درآمدی جایگزین درآمد نفت است

حمل و نقل و ارتباطات در مناسبات اجتماعی و اقتصادی جهان امروز نقش و جایگاه ویژه ای دارد.این درحالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور بر این باورند که صنعت حمل و نقل می تواند به عنوان یکی از منابع درآمدی جایگزین درآمد نفت باشد .

صنعت حمل و نقل یکی از منابع درآمدی جایگزین درآمد نفت است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکلفناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل ،رانندگان و راهداری در استان یزد با اشاره به این مطلب افزود: کشورما با ۲۴ مرز ترانزیتی زمینی  مشترک با هفت کشور همسایه با برخورداری از پایانه های مرزی مجهز و ۷۴۶ مجتمع خدماتی ـ رفاهی با امکانات لازم در دست بهره برداری، می تواند دررونق اقتصاد منطقه ای و مناسبات حمل ونقلی میان کشورها نقش آفرین باشد.

متولی اظهار داشت: کل شبکه راه های جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر است  که از این میزان ،۲هزار و ۴۰۱ کیلومتر آزاد راه، ۱۸ هزار و ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه، ۲۵ هزار و ۸۱۴ کیلومتر راه اصلی، ۴۲ هزار و ۵۳۶  کیلومتر راه فرعی و ۱۳۲ هزار و ۴۸۰ کیلو متر راه فرعی است.
​مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین افزود: از مجموع شبکه راه های جاده ای کشور، ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر، راه های شریانی و  ۲۵ هزار و ۲۳۳ کیلومتر آن را شبکه راه های ترانزیتی کشور تشکیل می دهند که به طور عمده بر مبنای شبکه بزرگراه های آسیایی کمیسیون اسکاپ سازمان ملل متحد قرار دارد
 وی خاطر نشان کرد: شبکه راه های استان یزد شامل ۶۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۵ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۵۷۹ کیلومتر راه روستایی است.
گفتنی است، در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری دراستان یزد از فعالان بخش حمل و نقل و راهداری و راننده و راهدار نمونه استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.