ابراهیم قربانی » تولیدی » خبر پوششی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 854690
یکشنبه - 21 مهر 1398 - 10:52
روابط عمومی شورای اسلامی شهرکاشان

صد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با حضور معتمدین شهر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرکاشان علی رسول زاده ،رئیس شورای شهر کاشان،در یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی این شورا که در تاریخ۹۸/۷/۱۴با حضور معتمدین شهرک۲۲بهمن برگزار شد گفت:مکاتباتی در جهت رفع و بررسی مشکلات کشتارگاه مرغ در نزدیکی شهرک ۲۲بهمن  انجام گرفته است که سبب شد طی دو روز از این مکان بازدید و بررسی شود اما تاکنون هیچ نتیجه کتبی  به ما ابلاغ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرکاشان علی رسول زاده ،رئیس شورای شهر کاشان،در یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی این شورا که در تاریخ۹۸/۷/۱۴با حضور معتمدین شهرک۲۲بهمن برگزار شد گفت:مکاتباتی در جهت رفع و بررسی مشکلات کشتارگاه مرغ در نزدیکی شهرک ۲۲بهمن  انجام گرفته است که سبب شد طی دو روز از این مکان بازدید و بررسی شود اما تاکنون هیچ نتیجه کتبی  به ما ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد:تمام اقداماتی که در خصوص کشتارگاه مرغ در توان و وظایف شورای شهر بوده انجام شده است و از محیط زیست خواسته ایم سابقه این مسئله را به شورا تسلیم کند.در همین راستا نامه ای به اداره حفاظت محیط زیست ارسال کرده ایم که پس ازگذشت حدود یکماه هنوز پاسخی دریافت نکردیم. همانگونه که اخیرا برای حل مشکل کشتارگاهی در طاهر آباد به سازمان محیط زیست مراجعه کردیم و پاسخ گرفتیم که مسئولیت آن با جهاد کشاورزی بود .

علی رسول زاده با تاکید به حوزه وظایف شورای شهر بیان کرد: شورای شهر مسئولیتی مستقیم در قبال شهرداری دارد و نیز مسئولیتی برای تعامل و همکاری با سایر ادارات و سازمان ها ،لذا متولی اصلی این مشکل فرمانداری است و شورا تنها میتواند مکاتبات و پیگیری هایی را انجام دهد و در همین راستا رونوشت نامه اعتراضی مردم شهرک ۲۲ بهمن در خصوص کشتارگاه طیور به چند سازمان ابلاغ شده است و درحال حاضر باید به دنبال دریافت پاسخ  به منظور جابه جایی تاسیسات کشتارگاه به منطقه ای دیگر باشیم.

علی هاشمی طاهری،رئیس کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورا،بیان کرد:بسیاری از مسائل و مشکلات این ناحیه به راحتی قابل حل هستند لذا لازم است این مشکلات هر چه سریعتر رفع و شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم آماده هرگونه همیاری و کمک رسانی است.

حسینعلی وکیل،عضو شورای شهر کاشان ، با اشاره به طراحی شهرک فتح المبین بیان کرد: بایستی با مطالعه طرح تفصیلی نحوه ارتباط دو مجموعه شهرک فتح المبین وشهرک ۲۲ بهمن را سنجید و راه ارتباطی مناسبی بین این بخش ها پیدا کرد بگونه ای که این دو مجموعه مکمل و کمک کننده هم دیگر باشند.

وی در خصوص کشتارگاه مرغ نزدیک شهرک اظهار داشت: در این خصوص باید اقدام قانونی لازم را اجرا کرد. گذاشتن فیلتر برای دستگاه تولید پودرخون موضوع زمان بر و پرهزینه ای نیست. اگر از محیط زیست کاشان جواب دریافت نمیشود لازم است حتما به محیط زیست استان اطلاع رسانی شود و این معضل هر چه زودتر حل شود خصوصا که با ساخته شدن شهرک فتح المبین  مجموعه عظیم جمعیتی به آن سوی شهر هدایت می شود.

وکیل افزود:به علت شرایط آب و هوایی گرم کاشان در خصوص فضا سازی رمپ ورودی شهرک به هیچ وجه نباید از کاشی یا سنگ استفاده شود بجای آن میتوان از پرچین سبز با گونه های گیاهی مقاوم استفاده کرد همچنین برای تامین آب فضای سبز این منطقه میتوان از پسابی که درحال انتقال به بالادست است استفاده کرد.

مصطفی کردمیل، عضو شورای شهر کاشان، در این نشست بیان کرد:۲۵ هزار متر زمین را برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در این  ناحیه  تخصیص داده شده است اما در فاز دوم آن قرار است به جای دیگری منتقل شود لذا باید تلاش کرد تا این پتانسیل در این ناحیه بماند. همچنین اتصال بلوار نبی اکرم (ص) به شهرک ۲۲ بهمن طرحی است که میتواند به تساهل در عبور و مرور و  دسترسی مردم این ناحیه کمک کند.

وی تصریح کرد: لازم است شهرک ۲۲ بهمن با شهرک فتح المبین و دشت صفی آباد مرتبط بشوند و از ظرفیت های منطقه  استفاده کنند. درحال حاضر در منطقه فتح المبین یک استخر ذخیره با گنجایش بسیار بالا وجود دارد که با درخواست اهالی و حمایت شهردار میتوان آب موجود آن در زمستان به صورت ثقلی در استخر جاری شود تا مردم شهرک نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

سید مهدی ناظم رضوی ،رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر کاشان،در خصوص کشتارگاه مرغ واقع در حوالی شهرک ۲۲ بهمن بیان کرد:براساس بند ۲۰ماده ۵۵ قانون اگر چنانچه کشتارگاه سبب آلودگی و آزار ساکنین بشود میتوان توسط دامپزشکی و محیط زیست پروانه آن را باطل کرد.

وی افزود:استفاده از چمن مصنوعی برای میدان شهرک ۲۲ بهمن به جهت ایجاد امکان حریق و از بین رفتن تدریجی به سبب عبور و مرور کار درستی نیست و تنها میتوان در ورزشگاه ها از این چمن استفاده کرد همچنین در خصوص کمبود آب شهرداری میتوان طی رایزنی هایی با مالکین آب های دشت صفی آباد  برای چند ساعت در روز این آب را خریداری کرد و یا با احداث منبع ذخیره آب  و آبیاری قطره ای بخشی از این کمبود را جبران کند .