استانها » خبر دریافتی » خراسان رضوی
کد خبر : 370575
چهارشنبه - 10 مرداد 1397 - 09:48

صدور ۱۲۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در ۴ ماهه سال ۹۷

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۴ ماهه اول سال ۹۷, ۱۲۵ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۰۷۶۹ میلیارد ریال و اشتغال ۲۷۰۶ نفر در استان صادر شده است.

صدور ۱۲۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در ۴ ماهه سال ۹۷

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی, راضیه علیرضایی اظهارداشت: در  بین پروانه های صادره در ۴ ماهه سال جاری در استان، بخش ساخت فلزات اساسی با اختصاص ۵۸۵۸ میلیارد ریال (۵۴.۳ درصد از کل سرمایه گذاری)، بیشترین سهم را در بین صنایع داشته است.

علیرضایی با بیان اینکه در این مدت، استان در میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: پروانه های بهره برداری صادر شده در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و اشتغال به ترتیب ۸۴ و ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی گفت: خراسان رضوی با ۵۶۴۹ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶.۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود  ۱۸۹.۵ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پنجم (بعد از استانهای هرمزگان ، اصفهان، تهران، خوزستان) قرار گرفته است .

وی افزود: در حال حاضر ۷ درصد تعداد واحدها، ۶ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می باشد.