احمد پیشکو » استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 575168
دوشنبه - 26 آذر 1397 - 18:12
مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان بیان کرد:

صدور بیش از ۲۳ هزار معاینه فنی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در ۸ ماهه ابتدایی سال ۹۷ بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ فقره برگ معاینه فنی در استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

صدور بیش از ۲۳ هزار معاینه فنی در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، علی خانقائی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: افزون بر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در هشت ماه نخست امسال در استان جابجا شدند که در این زمینه نیز شاهد رشد خوبی بودیم.

خانقائی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از ۳۰۰ هزار مسیر تردد وجود دارد که همزمان با سراسر کشور تن کیلوگرم بر روی آنها اجرایی می شود.

وی توزیع سه هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کمک به رانندگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در یک سال اخیر بیش از ۶ میلیون و ۴۱۳ هزارتن کالا از طریق بیش از ۴۰۸ هزار سفر انواع ناوگان حمل و نقل عمومی باری حمل شده است.

وی اظهار کرد: در یک سال اخیر بیش از ۶ میلیون و ۴۱۳ هزارتن کالا از طریق بیش از ۴۰۸ هزار سفر انواع ناوگان حمل و نقل عمومی باری حمل شده است .

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بیش از ۴ میلیون و ۷ هزار نفر مسافر از طریق حدود ۴۳۰ هزار سفر انواع ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری در مدت فوق جا به جا شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تجارت و ترانزیت در اولویت توسعه استان قرار دارد باید زیر ساخت های لازم برای ترانزیت و تجارت هر چه سریعتر فراهم شود.

وی توسعه بندر چابهار از ۲.۵ میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن، امکان پهلوگیری کشتی های پهن پیکر و وجود مرزهای طولانی با کشورهای همسایه را از ظرفیت های مهم سیستان و بلوچستان در حوزه ترانزیت و تجارت برشمرد.

خانقائی گفت: هم اینک با وجود هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان تنها ۲ پایانه مرزی میلک و میروجاه در استان فعال است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در تلاش است تا سه ماهه نخست سال آینده ۲ مرز ریمدان و پیشین را فعال کند که در این راستا پیمانکار برای مرز ریمدان مشخص و مشغول فعالیت است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: راه اندازی پایانه های جدید در این استان در کنار بندر چابهار ظرفیت خوبی برای توسعه منطقه محسوب می شود.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای ترانزیت، صادرات و واردات کالا گفت: ۶۵۲هزار تن کالا در مرز میرجاوه در هشت ماهه نخست امسال جابجا شد که نسبت به مدت مشابه هشت درصد رشد داشت.

خانقائی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میلک در افزایش ارتباطات ایران و افغانستان افزود: افزون بر ۹۵۳ هزار تن کالا در این مرز در هشت ماهه نخست امسال با بیش از ۳۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه جابجا شد.

وی بر طرف کردن مشکلات مسیر تردد در مرز میلک را از مهمترین برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان برای روان سازی کالا عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه کاهش در هزینه و زمان از مهمترین مولفه های افزایش مبادلات تجاری محسوب می شود لذا با تاکید استاندار روان سازی مسیر میلک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای ساخت پل دوم در میلک همه اقدامات از سوی جمهوری اسلامی انجام شده اما مشکل در امضا نکردن موافقت نامه از سوی مسئولان کشور افغانستان است.