خبر پوششی » شهر اصفهان » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 190722
چهارشنبه - 6 دی 1396 - 09:45

صادرات سنگ با مشکلات حمل و نقلی و بانکی روبه‌رو است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهریار شعبانی در نهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با حضور فعالان بخش معدن و مسئولان کمیته‌ها اظهار داشت: از تعداد ۱۳۷۹ معدن استان اصفهان ۷۲۲ معدن فعال است همچنین از این تعداد ۳۴۵ معدن مربوط به سنگ‌های تزیینی است. وی در رابطه با بودجه ۹۷ کشور […]

صادرات سنگ با مشکلات حمل و نقلی و بانکی روبه‌رو است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهریار شعبانی در نهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با حضور فعالان بخش معدن و مسئولان کمیته‌ها اظهار داشت: از تعداد ۱۳۷۹ معدن استان اصفهان ۷۲۲ معدن فعال است همچنین از این تعداد ۳۴۵ معدن مربوط به سنگ‌های تزیینی است.

وی در رابطه با بودجه ۹۷ کشور درباره تسهیل دریافت بخش‌های مختلف از سهم حقوق دولتی معادن و نیز توسعه پایدار شهری برای شورای شهر و استفاده از سنگ در نماهای شهری و بتن در رویه‌های جاده‌ها پیشنهاداتی ارائه کرد.

دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای دومین پاویون اتاق بازرگانی در نمایشگاه سنگ ورونا ایتالیا خبر داد و تصریح کرد: جلسات مقدماتی برای این رویداد برگزار خواهد شد.

تذکر درباره کاهش محسوس سهم معدن کشور در بودجه ۹۷

حسام‌الدین فرهادی‌نسب مشاور کمیسیون در این جلسه ضمن ارائه آمار و ارقام تخصصی از بخش معدن و صنایع معدنی در بودجه ۹۷ کشور، کاهش کاملاً محسوس سهم معدن کشور را متذکر شد و گفت: هزینه‌های پیش‌بینی شده در قسمت اکتشافات معدنی در سازمان زمین شناسی کشور و ایمیدرو کاهش قابل ملاحظه‌ای دارد که درصورت تصویب با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد.

کامران سیامکی، مسئول کمیته کانی‌های غیرفلزی کمیسیون در این جلسه افزود: تاکنون دو نشست برای حل مسائل واحدهای سیمانی برگزار شده که در ماه آینده بصورت گسترده‌تری با حضور میهمانانی ویژه به مسئله کاهش تقاضای سیمان پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به مسئله قیمت‌گذاری محصولات صنایع معدنی بیان کرد: قیمت گذاری‌ها کارشناسی نشده است و تمامی صنایع با این مشکل مواجه هستند.

علیرضا عقیلی عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: تدبیر مدیریت استان‌ها بر کاهش معادن و محدوده‌های بزرگ است و از طرفی دیگر افزایش محدوده‌ها و معادن خرد و کوچک در دستور کار قرار دارد و این امر موجب افزایش آمار استانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعدد و افزایش دادن یک ماده معدنی در یک منطقه نسبتاً وسیع نتیجه‌ای جز تعطیلی معادن و ورشکستگی بهره‌بردار نخواهد داشت چرا که معمولاً به رقابت‌های ناسالم و منفی گرایش پیدا می‌کند.

صادرات سنگ با مشکلات حمل و نقلی و بانکی روبه‌رو است

احمد کریمی، عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با تشریح مشکلات صادرات سنگ‌های تزیینی بیان کرد: صادرات سنگ همچنان با مسائل حمل و نقل، نقل و انتقال بانکی و بازاریابی روبه‌رو است.

احمدرضا بصیری، دیگر عضو کمیسیون در این جلسه خواستار بررسی و تغییر نگرش در سیستم نظام مهندسی معدن و اصلاح شرح وظایف مسئولان شد و تصریح کرد: اعتمادسازی بین بهره‌بردار و مسئولان فنی بسیار مهم است و بهره‌برداران به نحوی باید مدیریت فنی و مهندسی معادن را به مسئولان فنی بسپارند و شاهد کاهش قیمت تمام شده ماده معدنی در محدوده‌ها باشند.

محمدرضا عالم، مسئول کمیته کانی‌های فلزی اضافه کرد: حرکتی که برای وحدت رویه در یکنواختی قیمت‌ها شروع شده بود یک ماه دوام داشت در نتیجه نمی‌توان تمامی این مسائل را برای دولت عنوان کرد چرا که ما هنوز تجربه کار تیمی موفق نداریم و فرهنگ‌سازی این‌گونه حرکات نیز زمان زیادی نیاز دارد.

انتهای پیام/۲۰۷