اقتصادی » تولیدی » دامون رشیدزاده » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 840028
جمعه - 5 مهر 1398 - 14:27

شیائومی می میکس آلفا رونمایی شد

شیائومی در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچم‌دار خانوده‌ی می میکس را با نمایشگرهایی جدید و نوآورانه معرفی و روانه‌ی بازار کرده است.

شیائومی می میکس آلفا رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شیائومی در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچم‌دار خانوده‌ی می میکس را با نمایشگرهایی جدید و نوآورانه معرفی و روانه‌ی بازار کرده است؛ نمایشگرهایی که به‌عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، توانسته‌اند تحولات مهمی را ایجاد کنند. از مدل اولیه‌ی این خانواده که جنگ کم‌شدن حاشیه‌ی اطراف نمایشگر را آغاز کرد تا شیائومی می میکس ۳ که سال گذشته عرضه شد و از نمایشگری کشویی و بدون بریدگی بهره می‌گرفت.

حال چینی‌ها جدیدترین عضو خانواده‌ی می میکس را معرفی کرده‌اند؛ محصولی نوآورانه که همچون گوشی‌های پیشین خانواده‌ی می میکس، تمرکز ویژه‌ای روی نمایشگر دارد. درحالی‌که گوشی‌های مجهز به نمایشگر آبشاری به‌تازگی معرفی شده‌اند، شیائومی با معرفی می میکس آلفا نوع جدیدی از نمایشگرها را درمعرض دید قرار داده است تا رقابت را برای رقبایش سخت‌تر از قبل کند. شیائومی می میکس آلفا به بدنه‌ای با ترکیبی از آلیاژ تیتانیوم و شیشه‌ی یاقوت کبود و سرامیک مجهز شده است و از نمایشگر خاصی بهره‌مند می‌گیرد. نمایشگر به‌کاررفته در این گوشی به‌طور کامل به دور گوشی خم شده و در پنل پشتی به ماژول دوربین رسیده است. این، یعنی با محصولی سروکار داریم که تقریباً به‌طور کامل از نمایشگر ساخته شده است که در نوع خود جالب و عجیب به‌شمار می‌آید. می میکس آلفا نسبت نمایشگر به بدنه‌ی حیرت‌انگیز ۱۸۰.۶ درصد را ارائه می‌دهد. بهره‌مندی از چنین نمایشگر خاصی، باعث شده است جایی برای استفاده از دکمه‌های فیزیکی در می میکس آلفا باقی نماند. به‌دلیل بهره‌مندی می میکس آلفا از این نوع نمایشگر، شیائومی از حسگرهای فشاری در کناره‌های دستگاه برای انجام کارهایی نظیر بالا و پایین کردن ولوم صدا استفاده کرده است. البته شیائومی می‌گوید در می میکس آلفا از هوش مصنوعی ویژه و حسگرهای مخصوص بهره برده است تا امکان لمس ناخواسته‌ی کناره‌ها غیرممکن شود. آیکون‌های مربوط به وضعیت شبکه و درصد باتری دستگاه در بخش‌های کناری جای گرفته‌اند. درضمن در گوشی جدید شیائومی، هیچ نیازی به استفاده از دوربین سلفی وجود ندارد؛ زیرا کاربر می‌تواند به‌راحتی می میکس آلفا را بچرخاند و پنل پشتی را روبه‌روی خودش بگیرد. در این حین، کاربر از دوربین اصلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده خواهد کرد و ازطریق نمایشگر بخش پشتی، خودش را خواهد دید. پرچم‌دار جدید شیائومی برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام بهره می‌گیرد و این، یعنی از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. این گوشی ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.0 دارد. درضمن محصول جدید چینی‌ها از شارژ سریع سیمی ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند و از باتری ۴، ۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد. ازآنجاکه می میکس آلفا نمایشگر باکیفیت و بزرگی دارد، احتمال می‌دهیم این باتری اندکی برای کاربر اذیت‌کننده باشد.

شیائومی از می میکس آلفا به‌عنوان موبایلی مفهومی یاد می‌کند که هنوز به تولید انبوه نرسیده است و فعلاً مشخص نیست چه زمانی روانه‌ی بازار خواهد شد.