شکست سخت رژیم‌صهیونیستی؟

رژیم صهیونیستی در حادثهٔ «طوفان الاقصیٰ» ضربه‌فنّی شد.

شکست سخت رژیم‌صهیونیستی؟

مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بکارگیری کلمات و تعابیر بکر، بی سابقه، بدیع و تقریب به ذهن و با توجه به شرایط مخاطب توسط مقام معظم رهبری بی سابقه نیست بلکه بارها دیده و شنیده ایم که معظم له از تعابیر نوظهور و نادر و در عین حال قابل فهم همگانی استفاده کرده اند. این بار نیز در دیدار روزچهارشنبه جمعی از قهرمانان و ورزشکاران کشور، در بیان وضعیت غزه و ظلم بی سابقه صهیونیستها، به یک تعبیر ورزشی زیبا «ضربه فنی» اشاره کردند و فرمودند: رژیم صهیونیستی در حادثهٔ «طوفان الاقصیٰ» ضربه‌فنّی شد. این تعبیر نمودی از پذیرش شکست ازسوی رژیم‌صهیونیستی، آن‌هم در بدترین شرایط به‌شمار می رود. تردیدی نیست که اولین و مهمترین رکن این موفقیت و پیروزی سامان یافتن مجاهدان و مبارزان جبهه مقابل رژیم جعلی است که عنوان جبهه مقاومت یافته‌اند. حالا چرا از تعبیر ضربه فنی استفاده فرمودند؟ چون در ورزش کشتی، «ضربه فنی» بدترین نوع شکست برای ورزشکار است، در نبرد نابرابر حماس و صهیونیستها، بررسی تحولات میدانی نبرد در غزه و همچنین آتش‌بس اخیر، گواهی براین مدعاست که رژیم‌صهیونیستی پس از نزدیک به ۵۰ روز نبرد «سنگین»، «نابرابر» و «بی‌امان» با رزمندگان حماس و جهاداسلامی، هنوز نتوانسته است جهاد اسلامی که یک گروه هستند نه یک ارتش دوره دیده تا دندان مسلح؟ را با مشکل اساسی روبرو کند؟ آنها (صهیونیستها) بارها گفته اند افراد حماس را ترور می کنیم و سایر تهدیدها که هیچکدام عملی نشد؟ آنها اتز روی ضعف به مردم بی دفاع حمله می کنند و کوک کشی را پیشه ساخته اند؟ از طرفی چنان از عملیات طوفان الاقصی ترسیدند و که به شدت و با لرز از آمریکا کمک فوری خواستند؟ رژیم جعلی ای که می گفت سازمان اطلاعاتی پیشرفته و به هوش دارد و هر گونه تحرکی را رصد می کند نتوانست از طوفان الاقصی خبردار شود و به شدت غافلگیر شد و این ضربه فنی جبران ناپذیری است که آبرو نداشته اش را ریخت! او هنوز نتوانسته موفقیتی نظامی یا سیاسی یا اقتصادی یا اطلاعاتی به دست بیاورد؟غافلگیری و شکست امنیتی اطلاعاتی در ماجرای عملیات طوفان الاقصی ضربه فنی بزرگ و کم سابقه ای است؟ منفور شدن در افکار عمومی جهان به واسطه واکنش‌های وحشیانه و جنون آمیزی که داشته است ضربه فنی غیر قابل جبران است چرا که امروز مردم جهان خواستار محکومیت اسرائیل توسط دولتشان و در مجامع بین المللی و آزادی فلسطین از ظلم ددمنشان انسان کش است؟ تن دادن به تبادل اسرا به خاطر عدم دستیابی به دستاورد نظامی خاص و ناکامی در آزاد کردن اسرانیز موضوع مهمی است؟ رفتار وحشیانه اسرئیل، نسل کشی و کودک کشی با بمباران کردن شعار حقوق بشر آنها را نقش برآب کرد امروز هیچکس در دنیا اسرائیل را طرفدار حقوق بشر نمیداند بلکه او را ناقض بی حیای حقوق بشر می دانند که این موضوع خود نشان از ضربه فنی شدن این رژیم جعلی و بی رحم و خونخوار خواهخد بود؟

یک مسئله مهم، تعمیق شکاف‌ها در ساختار سیاسی این رژیم جعلی است. در روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات کم‌نظیری علیه دولت نتانیاهو بوده‌ایم که نشان می‌دهد دولت این رژیم با بحران‌های عمیقی مواجه شده است و حتی مردمش با او به مقابله برخواسته اند! چنین بحرانی در عرصه اقتصادی این رژیم نیز نمود یافته که کسری بودجه ۵۰ میلیارد دلاری این رژیم و درخواست وام از بانک‌جهانی شاهدی براین مدعاست. البته حوزه گردشگری رژیم‌صهیونیستی هم آسیب‌های جبران‌ناپذیری متحمل شده است. ازسوی دیگر شهرک‌نشینانی که با صرف هزینه‌های کلان، از نقاط مختلف جهان برای سکونت به مناطق فلسطین که غصب شده است سرازیر شده بودند، اکنون با بحران امنیت مواجه هستند و تعداد قابل‌توجهی از نخبگان و سرمایه‌گذاران ز سرزمین‌های اشغالی فرار کرده‌اند. رژیم صهیونیستی در شرایطی متحمل شکست‌های بیسابقه شده که به فرموده رهبری فرزانه انقلاب نه دولت است نه ارتش! بلکه تن‌ها یک گروه است؟ که طی سال‌های اخیر همواره در محاصره سختی بوده و به‌دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده ازسوی رژیم‌صهیونیستی، در تنگنای اقتصادی قرار داشته‌است و هواپیما و تسلیحات نظامی آنچنانی هم ندارد؟ بهمین دلیل بخوبی می توان گفت، رژیم صهیونیستی به معنای واقعی کلمه ضربه فنی شده است. زیرا ارتش رژیم‌صهیونیستی مدعی است سومین ارتش قدرتمند جهان است و با سامانه «گنبد آهنین» چتر امنی برای این خود فراهم آورده‌است. با این وجود اما شاهد بودیم درجریان نبرد در هفته‌های اخیر، رزمندگان مقاومت فلسطینی ضربات سنگینی به پیکره ارتش صهیونیستی وارد آوردند و در واقع این رژیم را «ضربه فنی» کردند.

آیا اینکه امروز مردم جهان یک‌صدا آرمان «آزادی فلسطین» را سر می‌دهند یک شکست بزرگ برای صهیونیستها نیست؟ واقعیت اینست که جنایات نتانیاهو سبب شد در شرایط کنونی آرمان آزادی فلسطین به مطالبه‌ای جهانی تبدیل شود و گستره‌ای بین‌المللی پیدا کند و اینها همه ضربات جبران ناپذیر و غیر قابل ترمیمی است که رژیم جعلی را ضربه فنی نموده است؟ اکنون همه ادعاهای قدرتنمندی بودن اسرائیل بخاک مالیده شده است و دنیا می داند این رژیم اگر آمریکا و دیگر همراهان او را نداشته باشد حتی برای یکماه نمی تواند ادامه حیان دهد؟ اما رژیم‌صهیونیستی در کدام نقطه «ضربه فنی» شد. بی شک همه مواردیکه گفته شد نشان از ضربه فنی شدن اوست اما آنها پس‌از رقم زدن حجم بزرگ جنایت، نه‌تنها نتوانستند براساس ادعاهای خود، حماس را از بین ببرند یا تونل‌ها را نابود کنند و سران مقاومت را ترور یا دستگیر کنند، بلکه درنهایت مجبور شدند به آتش‌بس تن دهند. این درحالی است که نخست وزیر شکست خورده اسرائیل پیش‌از این تأکید کرده بود: «آتش‌بس تنها زمانی عملی می‌شود که چیزی از حماس باقی نمانده باشد یا همه گروگان‌های اسرائیلی آزاد شوند.» اکنون اما با فرسایشی شدن نبرد در غزه و زمینگیر شدن ارتش این رژیم و همچنین تحمیل هزینه‌های کلان اقتصادی و استمرار ناامنی شهرک‌های صهیونیست‌نشین، شاهدیم در شرایطی که حماس همچنان با قدرت درحال نبرد با ارتش رژیم‌صهیونیستی است و صهیونیست‌ها از شناسایی محل نگهداری اسرا نیز ناکام مانده‌اند، تل‌آویو مجبور شد شرایط مقاومت برای آتش‌بس را بپذیرد؛ روندی که می‌توان آن را نقطه آغاز ملموسی برای پایان اسرائیل دانست که ضربه نهایی بر پیکر نحس او وارد خواهد شد.