شهر پویا راه را برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور هموار می‌کند

«شهرپویا» عنوان همایش بزرگ انتخاب رشته و آشنایی با رشته‌های دانشگاهی با شعار «انتخاب شما، آینده‌ی شما» توسط اداره امور کتابخانه‌ها وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری موسسه پویاشریف برگزار شد.

شهر پویا راه را برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور هموار می‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، «شهرپویا» عنوان همایش بزرگ انتخاب رشته و آشنایی با رشته‌های دانشگاهی با شعار «انتخاب شما، آینده‌ی شما» توسط اداره امور کتابخانه‌ها وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری موسسه پویاشریف برگزار شد.

در این همایش دکتر علیرضا افشار با اشاره به استقبال زیاد از همایش «شهرپویا» گفت: موسسه‌ها و افراد سودجویی هستند که با وعده امید به افرادی که شرایط پذیرش رشته‌های مورد نظر برایشان مقدور نیست به دنبال سوداگری هستند. بنابراین داوطلبان کنکور با انتخاب موسسه‌های مشاور مناسب جهت انتخاب رشته اقدام کنند.

این مشاور و مدرس آمادگی برای دانشگاه اظهار داشت: ۳۰ درصد از پذیرفته شدگان رشته‌های دانشگاهی در سال اول از انتخاب رشته ناراضی هستند و این نشان از اهمیت آگاهی و آشنایی با رشته‌های دانشگاهی می‌دهد.

افشار با اشاره به کارنامه داوطلبان دانشگاه تصریح کرد: در خط اول کارنامه آنچه مهم است موضوع سهمیه‌هاست. سهمیه به دو شکل سهمیه ۵ یا ۲۵ درصد است. اگر داوطلبی شامل این سهمیه می‌شد و در کارنامه قید نشده بود انتخاب رشته را انجام دهد و پس از آن پیگیری کند و بهتر است زمان را از دست ندهد.

وی افزود: روزی که سایت سازمان سنجش آموزش کشور باز می‌شود روزانه هزاران نفر تماس می‌گیرند بهترین راه این است که اگر سهمیه شما لحاظ نشده بود از گوشه بالا سمت چپ وارد پاسخ گویی اینترنتی شوید و ثبت نام کنید واعتراض را در آنجا مکتوب انجام دهید. از سوی دیگر موقع ثبت نهایی کد رشته‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور سعی کنید اطلاعات سهمیه را در آن قسمت وارد کنید.

افشار با اشاره به منطقه بندی که در کارنامه داوطلبان کنکور سراسری لحاظ می‌شود اظهار داشت: داوطلبان کنکور سراسری از مناطق یک، دو و سه هستند. اصفهان جز منطقه یک محسوب می‌شود. اگر داوطلبی سه سال آخر تحصیل را جابه جا شود و هر سال در یکی از مناطق بوده منطقه‌ای که رتبه بهتر دارد برایش در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه همایش رییس اداره امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به دوران استرس پس از آزمون ورودی دانشگاه‌ها گفت: انتخاب رشته می‌تواند در آینده افراد اعم از شغل و حتی ازدواج مؤثر باشد.

طیبه فاطمی افزود: زمانی که به سن میانسالی نزدیک می‌شوید به خودتان می گویید این شرایط آن قدرها هم استرس زا نبود. زیرا این رشته‌ها نیستند که آدم‌ها را مهم می‌کنند بلکه این آدم‌ها هستند که به رشته‌های دانشگاهی معنا می‌دهند.

فاطمی با اشاره به اینکه چندین موسسه مشاوره رشته دانشگاهی پیشنهاد همکاری با شهرداری را مطرح کردند و از میان آنها موسسه پویا شریف انتخاب شد تصریح کرد: موسسه پویا شریف یک سال تمام رصدشد تا ثابت کند که به استانداردهای ما نزدیک است و می‌تواند در تحقق خواسته‌های این طیف از شهروندان ما سربلند بیرون آید.

وی افزود: شهر پویا یارانه‌ای است که شهرداری در راستای ارائه حداکثر اطلاعات در حداقل زمان ممکن و به سهل‌ترین و کمترین هزینه به داوطلبان انتخاب رشته دانشگاهی خواهد داد. در سال گذشته ۷۰۰ نفر به ما اعتماد کردند و با آمار ۸۵ درصد قبولی در مراکز دانشگاهی مواجه بودیم. امیدواریم امسال هم با اعتماد به شهرپویا داوطلبان کنکور با آشنایی و شناخت کامل دست به انتخاب رشته بزنند.