استانها » اصفهان » شهرداری سمیرم » شهرداری های اصفهان
کد خبر : 798265
پنجشنبه - 24 مرداد 1398 - 09:38

شهرداری سمیرم ۱۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد

شهردار سمیرم دیون شهرداری این خطه ۲۶ هزار نفری را حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

شهرداری سمیرم ۱۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایرنا، کوروش صابری که روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و در حضور اعضای شورای اسلامی شهر سمیرم سخن می گفت، این میزان بدهی را مربوط به تصدی شهرداران قبل از خود عنوان کرد و گفت : عمده این بدهی به  پیمانکاران و طرح‌های بزرگ مدیریت و مبلمان شهری است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب درآمدی شهرداری در سمیرم تاکید کرد:  بیشتر سازمان ها دولتی به شهرداری بدهکارند و سال‌هاست برای به پرداخت دیون خود اقدام نکرده اند.

شهردار سمیرم  یکی از مشکلات شهرداری  را کمرنگ شدن اعتماد عمومی به این نهاد دانست و گفت: تمام تلاش ما با همراهی خبرنگاران و رسانه ها باید به سمت و سوی جلب اعتماد مردم در مسیر خدمت به آنان باشد.

صابری تصریح کرد: حدود ۱۱۲ سال قبل قانون بلدیه ها در ایران نوشته شد که در یکی از بندهای  آن نوشته شده است که بلدیه هر شش ماه یک بار موظف است عملکرد خود را به اطلاع مردم برساند.

به گفته وی، به همین منظور و برای ایجاد جلب اعتماد و  امید بین اقشار مردم، مهمترین کار ما شفاف سازی عملکردها، کار و تلاش شبانه روزی و اطلاع رسانی فعالیت ها به عموم مردم با کمک رسانه‌ها است.

شهردار سمیرم مشکلات مدیریت و مبلمان شهرداری سمیرم را زیرساختی دانست و گفت: اساس فعالیت‌ها در مرحله اول کار فرهنگی و توجه به حقوق شهروندی است که ما در این مسیر آموزش شهروندان را در رئوس برنامه ها قرار داده ایم.

پرهیز از قضاوت در خبر و گزارش‌ها، نقد شهرداری و شورای شهر و حمایت بیشتر از شهرداری با توجه به کم درآمد بودن این نهاد غیر دولتی از جمله سخنان سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر سمیرم بود.

لزوم دعوت شدن خبرنگاران به برخی جلسه های شورای اسلامی شهر، فعال شدن روابط عمومی شهرداری و ارتباط بیشتر با رسانه های رسمی و توجه بیشتر به امور فرهنگی و هنری در مجموعه شهرداری از جمله مسائل عنوان شده از سوی خبرنگاران در این نشست بود.

شهر سمیرم با  ۲۶ هزار نفر جمعیت و هشت محله  ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.