تولیدی » فاطمه براتی
کد خبر : 1040809
سه شنبه - 15 خرداد 1403 - 14:17
رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ربیع مطرح کرد:

شناسایی بیماران، گام مهم حذف هپاتیت سی

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت گفت: اگر بتوانیم ۹۰ درصد بیماران را شناسایی و هشتاد درصد را درمان کنیم به اهداف حذف هپاتیت c دست یافته‌ایم و این مهم عمدتاً با بیمار یابی فعال و شناسایی بیماران قابل حصول است.

شناسایی بیماران، گام مهم حذف هپاتیت سی

فاطمه براتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رشید رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ربیع با اشاره به داروی ضد ویروسی مستقیم الاثر (Direct Acting Antiviral) برای هپاتیت ویروسی اظهار کرد: داروی مذکور با اثربخشی بیش از ۹۵ درصد در درمان این ویروس مؤثر است.

وی افزود: این دارو به میزان کافی تهیه و در تمام سطوح معاونت‌های بهداشت برای درمان رایگان بیماران مبتلا به هپاتیت c به میزان کافی برای درمان رایگان واجدین شرایط توزیع شده است.

متخصص بیماری‌های داخلی و رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت گفت: اگر بتوانیم ۹۰ درصد بیماران را شناسایی و هشتاد درصد را درمان کنیم به اهداف حذف هپاتیت c دست یافته‌ایم و این مهم عمدتاً با بیمار یابی فعال و شناسایی بیماران قابل حصول است.

وی ادامه داد: معاونت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با همراهی و همکاری معاونت درمان مصمم به حذف هپاتیت سی در کوتاه مدت حتی زودتر از زمان تعیین شده توسط سازمان جهانی بهداشت سال ۱۴۱۰ و تمام تمهیدات لازم را تدارک دیده است.

فاطمه براتی