ابراهیم قربانی » تولیدی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 789202
دوشنبه - 14 مرداد 1398 - 13:13
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

شعار هفته جهانی شیر مادر:”توانمندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیر مادر، حال و آینده”

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از نامگذاری هفته جهانی شیر مادر با شعار “توانمندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیر مادر، حال و آینده” خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از نامگذاری هفته جهانی شیر مادر با شعار “توانمندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیر مادر، حال و آینده” خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی با اشاره هفته جهانی شیر مادر از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۶ مردادماه گفت: ایجاد محیطی حمایتی برای مادران در دوران شیردهی زمینه ساز پرورش کودکانی سالم، باهوش، خلاق و توانمند است.

وی، کسب اطلاعاتی درمورد وضعیت بهینه تغذیه با شیر مادر در طول دوران بارداری از ماما، پزشک یا مشاور شیردهی، پیوستن به گروه های پشتیبانی از مادران در مواقع مواجه با مشکلات احتمالی، همکاری در زمینه استفاده از مرخصی زایمان و اجرای تغذیه انحصاری با شیرمادرتا ۶ ماهگی از جمله راهکاری پرورش کودک سالم عنوان کرد.

دکتر مروجی افزود:  همکاری با مادران در تثبیت تغذیه با شیرمادر و برنامه ریزی برای بازگشت به کار، مطالبه از کارفرمایان و اتحادیه های کار جهت حمایت از تغذیه با شیرمادر در محل کار و تعامل با همکاران و اتحادیه های کار جهت حمایت از حق زایمان، فرزندپروری و تغذیه با شیرمادر از دیگر راهکارها در این راستا می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه، همچنین نقش پدر و اعضای خانواده را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: حمایت پدر و اعضای خانواده از مادران با ارائه کمک های عملی در دوران شیردهی حائز اهمیت است.

دکتر سید علیرضا مروجی، پیشگیری از برخی سرطان ها، کم خونی، شکستگی ها و ایجاد آرامش برای مادر را از مزایای شیردهی برای مادران برشمرد.