ششمین جلسه کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

ششمین جلسه کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور نمایندگانی از شهرداری، شورای شهر، بهزیستی و دانشگاه فنی و حرفه ای اصفهان برگزارشد.

ششمین جلسه کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در این جلسه امیر کشانی، رییس کمیسیون آموزش، با اشاره به آغاز دور دوم تحریم های یکجانبه آمریکا در ۱۳ آبان گفت: مردم ایران و به ویژه فعالان اقتصادی نشان داده اند که چهار دهه است سخت ترین تحریم های آمریکا را پشت سر گذاشته و هیچ ترسی از ترامپ و امثالهم ندارند.

وی افزود: ایران همچون گذشته از این چالش سربلند خارج خواهد شد اما ترس اصلی فعالان اقتصادی از بی تدبیری برخی از مسوولان و سیاستگذاران کشور است که عملا چالش های بزرگی برای کشور ایجاد می کند. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان ابراز امیدواری نمود هر چه زودتر بستر تعاملات مالی بین المللی فعالان اقتصادی فراهم شود.

کشانی در ادامه با استقبال از تصمیم جدید وزیر کار مبنی بر معرفی اعضاء هیات مدیره شرکت های تابعه شصتا- صندوق بازنشستگی کشوری- تصریح کرد: متاسفانه در کشور سطح انتظارات از مسوولان در زمینه شفافیت بسیار پایین بوده و شهروندان و بویژه فعالان اقتصادی باید سطح مطالبه گری خود از مسوولان را افزایش داده و میزان حقوق دریافتی این اعضاء هیات مدیره و حامیان اصلی انتصاب آنها همچنین نحوه انتخاب این اعضاء نیز برای مردم مشخص شود.

وی در پایان افزایش سطح مطالبه گری شهروندان از مسوولان را مسبب کاهش فساد و افزایش شفافیت در اقتصاد و در نتیجه تقویت فعالیت های بخش خصوصی که منجر به توسعه پایدار کشور خواهد شد، دانست.

در ادامه این جلسه عبدالحسین ساسان، مشاور عالی کمیسیون آموزش در خصوص طرح احداث بوستان شکوفایش کودک که با تعامل اتاق بازرگانی، شهرداری، بهزیستی، سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و کمک های نیکوکاران تاسیس خواهد شد، گفت: از دوران اصلاحات ضرورت تشکیل یک مرکز هم اندیشی به منظور توسعه اصفهان احساس شد و در راستای بررسی الگوی کشورهای توسعه یافته ای نظیر ژاپن این نتیجه حاصل شد که بزرگ کردن مدارس ولو اینکه کوچک شدن خانه های مسکونی را در پی داشته باشد استراتژی توسعه این کشور محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه مدارس راه نرفته ای است که کشورمان در پیش دارد افزود: این مدارس امکان تحرک، بازی و رشد مغزی را برای کودکان فراهم خواهند نمود.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در ادامه تصریح کرد: از آنجاکه ایجاد مدارس بازی محور الگوی توسعه برخی از کشورهای توسعه یافته می باشند، کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان به فکر احداث بوستان شکوفایش کودکان با همکاری دیگر ارگان ها افتاد.

ساسان ضمن ابراز خرسندی از استقبال کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان، بهزیستی و … از این طرح، افزود: اجرای طرح بوستان شکوفایش کودک به صورت پایلوت در اصفهان موفقیت بزرگی در زمینه کمک به پرورش کودکان خلاق خواهد بود که نیازمند تعامل ارگان های مختلفی است.

در ادامه فریده  روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی وورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان و عضو کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان احداث بوستان شکوفایش کودک را نقطه عطفی در جهت کمک به تعالی کودکان شهر اصفهان دانست و افزود: برنامه های این مرکز در پرورش سطحIQ کودکان و آینده سازی شهر تاثیر زیادی خواهد داشت.

محمد هانی منصوری، دبیر کارگروه تخصصی ایجاد و توسعه بوستان شکوفایش کودک نیز از ایجاد کارگروه مطالعاتی مهدهای کودک ذیل این کمیسیون از چهار سال گذشته تاکنون در این کمیسیون خبر داد وافزود: بوستان شکوفایش کودک برای پیگیری احداث میدان های سرپوشیده و باز برای بازی و ورزش های متعدد و متنوع متناسب با گروه های سنی  ۴-۶ سال و گروه های سنی بالاتر با فاصله فضایی کافی از یکدیگر، متناسب با امکانات و مطابق با اولویت ها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در طراحی این بوستان توجه به نیازهای کودکان در حوزه های پنجگانه   ۱- نیازهای جسمانی و حرکتی  ۲ – نیازهای عاطفی  ۳– نیازهای شناختی۴ – نیازهای اجتماعی و اخلاقی ۵ – پرورش خلاقیت و حس زیبایی شناسی کودکان در اولویت خواهد بود.

همچنین فرشید کریمی، معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان در این جلسه به تشریح فعالیت های این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای متولی تربیت نیروهای کارآمد بوده و انعقاد تفاهم نامه میان این دانشگاه و اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی و… می تواند نقش موثری در تربیت نیروهای ماهر موردنیاز صنایع و رفع معضل بیکاری داشته باشد. وی تعداد دانشجویان این دانشگاه را حدود پانزده هزار دانشجو در سطح استان ذکر کرد .

حمیدرضا فاتحی، مسوول کمیته کسب و کار دانش بنیان ذیل کمیسیون نیز به ارایه گزارشی از رویداد جایتکس ۲۰۱۸ پرداخت. گفتنی است به همت اتاق بازرگانی اصفهان ۵ استارتاپ اصفهانی در این رویداد حضور یافته و به ارایه طرح ها و کسب و کارهای نوپای خود پرداختند.