استانها » تولیدی » خبر پوششی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 592544
یکشنبه - 9 دی 1397 - 13:50
به ریاست حسن خیریانپور

ششمین جلسه کمیته ویژه مرکبات در محل موسسه تحقیقات مرکبات کشور (رامسر) برگزار شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: امسال در سطح کشور ۶۵ هزار تن پرتقال ، ۱۸۰ هزار تن نارنگی و ۶۵ هزار تن کیوی صادر شده است که عمده این صادرات مربوط به شمال کشور و استان مازندران می باشد.

ششمین جلسه کمیته ویژه مرکبات در محل موسسه تحقیقات مرکبات کشور (رامسر) برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: امسال در سطح کشور ۶۵ هزار تن پرتقال ، ۱۸۰ هزار تن نارنگی و ۶۵ هزار تن کیوی صادر شده است که عمده این صادرات مربوط به شمال کشور و استان مازندران می باشد.

جهت بررسی وضعیت مرکبات استان مازندران ششمین جلسه کمیته ویژه مرکبات با حضور اعضای این کمیته و فرماندار رامسر به ریاست حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در محل موسسه تحقیقات مرکبات کشور واقع در رامسر برگزار شد .
اعضای این کمیته قبل از جلسه از آخرین اقدامات پژوهشی موسسه تحقیقات مرکبات کشور بازدید کردند و سپس گزارش نهایی طرح پژوهشی مرکبات و کیوی با عنوان آسیب شناسی تولید ، بازاریابی و صادرات ، پهنه بندی ، ارقام ، صنایع تبدیلی با رویکرد ارائه برنامه استراتژیک و عملیاتی مرکبات و کیوی در مازندران را استماع و رونمایی نمودند.
حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران که در این جلسه سخن می گفت از مرکبات با تولید ۲/۵ میلیون تن و کیوی با ۱۸۰ هزار تن در مازندران به عنوان دو محصول مهم یاد کرد و تصریح نمود : برای لحاظ نمودن همه جوانب موضوع مرکبات و اقتصادی کردن این محصول مهم از محل یک درصد اعتبارات پژوهشی استانداری این طرح به مؤسسه تحقیقات مرکبات کشور سفارش داده شد و خوشبختانه ضمن یک پژوهش علمی همه جانبه ، سند خوبی برای بخش مرکبات تدوین که انشاا… باید به همت دستگاه های اجرایی مرتبط و بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران خاطر نشان ساخت: امسال در مازندران پیش بینی تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن پرتقال و ۷۰۰ هزار تن تولید نارنگی شده بود که طبق آخرین بررسی ها ۹۰ درصد نارنگی تولیدی و ۷۰ درصد پرتقال تولیدی برداشت شده است.
حسن خیریانپور گفت: امسال در سطح کشور ۶۵ هزار تن پرتقال ، ۱۸۰ هزار تن نارنگی و ۶۵ هزار تن کیوی صادر شده است که عمده این صادرات مربوط به شمال کشور و استان مازندران می باشد .
حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران به خرید میوه شب عید اشاره و گفت: پیشنهاد مصوب ستاد استان برای مازندران ۵۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب می باشد و تا کنون توسط شبکه تعاون روستایی ۱۰۰۰ تن پرتقال خریداری شده و در صورت تخصیص اعتبار ۲۵ هزار تن دیگر خریداری خواهد شد و پیش بینی انبارداری حدود ۵۰۰ هزار تن مرکبات در سطح انبارهای بخش خصوصی استان می باشد .
حسن خیریانپور افزود: جناب آقای حسین زادگان استاندار محترم به کمیته ویژه مرکبات ماموریت داده با تشکیل منظم جلسات روند مرکبات را به صورت ویژه رصد نموده و با همکاری بخش خصوصی و تشکیل های استانی و شهرستانی و اتحادیه باغداران اقدامات جدی و لازم را معمول دارند.