اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 753201
یکشنبه - 9 تیر 1398 - 15:41

ششمین تور فناوری شهرداری اصفهان برگزار می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: این مدیریت ششمین تور فناوری شهرداری اصفهان را ویژه شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاهیان و متخصصان برای بازدید از خط در دست احداث مترو برگزار خواهد کرد.

ششمین تور فناوری شهرداری اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: ششمین تور فناوری مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان روز دوازدهم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند با مراجعه به سایت www.eventbox.ir ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری ششمین تور فناوری مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان معرفی دستاوردهای شهرداری در حوزه قطار شهری، ارایه نیازهای سازمان قطار شهری در حوزه فناوری برای شرکت‌کنندگان، ارایه محصولات فناورانه شرکت‌ها و اشخاص مرتبط با نیازهای سازمان قطار شهری، ایجاد ارتباط سازنده میان شهرداری، شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان همچنین معرفی خدمات و تسهیلات شهرداری در حوزه اکوسیستم کارآفرینی است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: تور فناوری رویدادی است که توسط این مدیریت هر مرتبه با همکاری یکی از بخش‌های شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تورهای برگزار شده، گفت: نخستین تور فناوری بازدید از کارخانه مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، تور فناوری دوم بازدید سازمان پارک‌ها و فضای سبز، تور فناوری سوم بازدید از تعمیرگاه شماره یک سازمان خدمات موتوری، تور چهارم بازدید از میدان میوه و تره بار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و تور پنجم بازدید از سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان بود.

ابراهیمی هدف از برگزاری تورهای فناورانه مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان را شناخت نیازهای فناورانه سازمان‌ها و ارگان‌های شهرداری اصفهان عنوان کرد تا با شناخت و آنالیز این نیازها، شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان، دانشگاهیان و متخصصان امر بتوانند زمینه رفع این نیازها، بومی‌سازی و طراحی و تهیه این نیازها را بر عهده گیرند و این مدیریت نیز به عنوان دریچه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه به شهرداری اصفهان، برقراری این ارتباط و برنامه‌ریزی جهت پیگیری طرح‌ها تا مرحله عملیاتی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان به عنوان تسهیل‌گر عمل کرده و خود وارد فازهای اجرایی نمی‌شود، اما زمینه را برای حمایت از بخش خصوصی و شرکت دانش بنیان فراهم خواهد کرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به روند اجرای تورهای فناوری، اظهار کرد: ابتدا از تمامی سازمان‌ها و ارگانهای شهرداری اصفهان درخواست می‌شود تا نیازهای فناورانه خود را در یک لیست و با اولویت به این مدیریت ارجاع دهند.

وی افزود: در این راستا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و برگزاری اتاق‌های فکر با متخصصان صاحب نظر مقرر شده با اعلام فراخوان‌های عمومی برای تمام شهروندان و دعوت از متخصصان صاحب نظر متناسب با حوزه‌های تخصصی و با هماهنگی با ارگان‌های مربوطه، امکان بازدید میدانی فراهم شود و بازدید کنندگان بتوانند با حضور در محل، از نزدیک با نیازهای فناورانه سازمان‌ها آشنا شوند و کارشناسان نیز به سؤالات آنها پاسخ دهند.

ابراهیمی تاکید کرد: با استحصال این نیازها، شرکت‌های دانش بنیان و دانشجویان می‌توانند با اولویت این نیازها در پژوهش‌ها و تولیدات خود سهم مهمی در  تولید و رفع این نیازها ایفا کنند.