آذربایجان شرقی » استانها » تولیدی » گزارش-مصاحبه » ماهان فلاح
کد خبر : 445261
دوشنبه - 2 مهر 1397 - 10:56

شرکت گاز آذربایجان شرقی، پیشتاز در آموزش

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از پیشتازبودن آموزش کارکنان این شرکت در راستای اجرای تفاهم‌نامه شرکت ملی گاز ایران با آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد.

شرکت گاز آذربایجان شرقی، پیشتاز در آموزش

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از پیشتازبودن آموزش کارکنان این شرکت در راستای اجرای تفاهم‌نامه شرکت ملی گاز ایران با آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد.
سید رضا رهنمای توحیدی با اعلام این مطلب گفت: تاکنون ۱۳۳ نفر از شاغلان پیمانکاری با طی ۹۴۸۴ نفرساعت در دو گروه آموزشی امدادگران گاز شهری و روستایی و کنتورخوانی شرکت کرده‌اند.
مدیر عامل شرکت گاز استان تصریح کرد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه شرکت ملی گاز ایران با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور درزمینه آموزش شاغلان پیمانکاری، اجرای دوره‌های آموزشی از سال گذشته آغاز و در دو گروه استاندارد آموزشی «امدادگری شهری و روستایی» و «کنتورخوانی» کلاس‌های آموزشی در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده است.
وی از توسعه و تجهیز مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای در ۷ شهرستان استان شامل مرند، شبستر، مراغه، آذرشهر، اهر، میانه و سراب در ماه جاری خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ۳۰۰ نفر از نیروهای شاغل پیمانکاری با گذراندن ۵۵۰۰۰ نفرساعت در این دوره‌ها آموزش خواهند دید.
مدیر عامل شرکت گاز استان در پایان افزود: با توجه به اینکه مرکز آموزش شرکت گاز استان در سه محور استانداردسازی، خوردگی و حفاظت کاتدی و اندازه‌گیری گاز (میترینگ) به عنوان قطب‌های مشاغل پیمانکاری در کشور تعیین شده، در این راستا ۱۱ استاندارد شغلی در قطب استانداردسازی تدوین شده و ۳۵ استاندارد دیگر در دست بررسی و تدوین است.