سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 479405
سه شنبه - 24 مهر 1397 - 10:57

شرکت تایوانی تولیدکننده انحصاری تراشه های اپل می شود

شرکت TSMC به طور انحصاری تولید تراشه های A13 اپل را برای گوشی های آیفون و مدل های آیپد سال آینده آغاز خواهد کرد.

شرکت تایوانی تولیدکننده انحصاری تراشه های اپل می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اپل به تازگی با طراحی تراشه ای جدید گام های بزرگی برداشته است. تراشه A12 این شرکت نیز همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهند و در آخرین گوشی های پرچمدار این شرکت یعنی Iphone XS به کار گرفته شدند و از نظر رقابت با دیگر برندها، تست های سرعن و معیارهای دیگر را پشت سر گذاشتند.

با اینکه اپل این تراشه ها را در خانه طراحی می کند، اما خود انها را تولید نمی کند. این مسئولیت بر دوش شرکتی به نام TSMC است که سازنده انحصاری تراشه های اپل از سال ۲۰۱۶ به بعد با تراشه A10 است. حال خبر رسیده که تولید تراشه های سال آینده آیفون ها را نیز همچنان این شرکت بر عهده خواهد داشت.

با توجه به بیانات رسانه های تکنولوژی، این روند قرار است با نسل بعدی پردازنده های اپل در سال ۲۰۱۹ نیز تکرار شود. اپل به طور علنی شرکت TSMC را ستایش کرده که قادر به تولید انبوه این تراشه ها با کیفیت بالاست و می تواند در تکنولوژی های جدید نیز چابکی خاص خود را داشته و خود را انطباق دهد. تراشه A12 ماه گذشته رونمایی شد و اپل توانست اولین شرکتی باشد که گوشی های خود را با تراشه های فابریک ۷ نانومتری با کک شرکت TSMC بسازد.

شرکت تایوانی تولیدکننده انحصاری تراشه های اپل می شود

سهم بیشتر TSMC به لطف همکاری با اپل

سایت دیجی تایم گزارش داده است که شرکت TSMC ، ۵۶ % از بازارهای جهانی را از نیمه اول سال ۲۰۱۸ از ان خود کرده است. بیشتر این سلطه به دلیل همکاری قوی با اپل است که سبب رشد این شرکت شده است. تحلیلگران پیش بینی می کنند که شرکت TSMC در سال اینده سهم بیشتری را در بازار کسب خواهد کرد. علاوه بر اپل که سودآورترین شرکت در صنعت گوشی های هوشمند است، TSMC انتظار دارد که سودهایی را نیز از AMD، هوآوی، مدیاتک، انویدیا و حتی کوالکام نیز به لطف فناوری تولید تراشه های ۷ نانومتری خود که از قدرت پردازشی بالا و البته عملکرد بسیار خوب برخوردارند، کسب کند.

متاسفانه فعلا هیچ جزئیاتی در مورد ارتقا عملکرد A13 وجود ندارد اما احتمالا باز هم با یک تراشه ۷ نانومتری طرف هستیم.