اجتماعی » بهداشت و سلامت » تولیدی » خبر پوششی » فرزانه افسرطه
کد خبر : 518418
یکشنبه - 20 آبان 1397 - 16:11
سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

شرکت‌های پخشِ بدون مجوز به مراجع قضایی معرفى مى‌شوند

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره الزام شرکت های پخش موادغذایی به اخذ مجوز بهداشتی توضیح داد.

شرکت‌های پخشِ بدون مجوز به مراجع قضایی معرفى مى‌شوند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره الزام شرکت های پخش موادغذایی به اخذ مجوز بهداشتی توضیح داد. وی درباره استعلام وزارت صنعت و معدن نسبت به اجباری نبودن اخذ مجوزهای بهداشتی از سوی شرکت‌های پخش سراسری گفت:  این مسئله در بند پ ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که به تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده، به طور شفاف ذکر شده است.

 وی گفت: واردات تجاری، ذخیره‌سازی، توزیع، عرضه و فروش کالاهای دارویی، واکسن، مواد زیستی(بیولوژیک)، طبیعی و سنتی، مکمل های تغذیه ای، آرایشی و بهداشتی، غذایی، ملزومات و تجهیزات پزشکی که در سامانه رهگیری و کنترل اصالت سازمان غذا و دارو طبق ضوابطی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌کند، ثبت نشده باشد، جرم محسوب می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: از تیر ماه سال گذشته به شرکت‌های پخش اعلام شده است که نسبت به اخذ مجوز بهداشتی پخش و انبارهای نگهداری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی طبق ضوابط باید اقدام نمایند.

وی افزود: در ابلاغیه به شرکت‌های پخش سراسری تأکید شده است در صورت بروز مشکل ناشی از نداشتن مجوز بهداشتی، سازمان غذا و دارو هیچ گونه تأییدیه‌ای صادر نمی‌کند و در این راستا برخی از ادارات نظارت بر بازدید‌های دوره‌ای نسبت به کنترل مجوزهای بهداشتی اقدام و شرکت‌های فاقد مجوز را به مراجع ذی‌الصلاح معرفی می‌کنند.

 دکتر جهانپور یادآوری کرد: در صورت مشاهده شرکت‌های فعال در زمینه پخش فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی بدون مجوز، مراتب از طریق مراجع ذی‌الصلاح قانونی و قضایی پیگیری خواهد شد.