پیشخوان » سینما، تئاتر و تلویزیون » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1017663
شنبه - 7 خرداد 1401 - 16:52
همزمان با دهه کرامت

شبکه نمایش، رنگ دخترانه می گیرد

شبکه نمایش قصد دارد در شروع دهه کرامت و همزمان با تولد حضرت معصومه(س)، به مرور فیلم‌هایی بپردازد که موضوعات مرتبط با دختران در آنها پررنگ است.

شبکه نمایش، رنگ دخترانه می گیرد

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در ساعت ۱۳، فیلم و تله‌فیلم‌های ایرانی این شبکه از شنبه ۷ تا جمعه ۱۳ خرداد پخش خواهند شد: «کمی آن‌سوتر»، «برایت انار دان کردم»، «ماده ۵»، «مجنون بی‌لیلی»، «لیموترش»، «پسرم رسول» و «پرواز روح» نام فیلم‌های این بخش است.

فیلم‌های منتخب خانوادگی، که بخش ثابت ساعت ۱۹ شبکه نمایش خواهد بود، در هفته پیشِ‌رو به‌ترتیب شامل این فیلم‌ها است: «شیپو روندو»، «قهرمان»، «گنج»، «امی و غازهای وحشی»، «سکسکه»، «لیگ کنگ‌فو» و «نامرئی».

چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت بهانه‌ای شده است تا شبکه نمایش در این هفته به مرور آثاری سینمایی بپردازد که به دختران اختصاص دارد،
ازاین‌رو فیلم‌های منتخب هفته به‌ترتیب روز پخش از شنبه تا جمعه در ساعت ۲۱ شامل این عناوین خواهد بود: «خانه‌ای کنار ابرها»، «یکی هم کم نباشد»، «هدیه نهایی»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «دو نفر و نصفی»، «مأموریت مریخ» و «اینجا چراغی روشن است».

فیلم‌های ساعت ۲۳ شبکه نمایش که فیلم‌های جذاب است شامل این فیلم‌هاست: «توطئه‌گران»، «تامی کوچولو»، «شتاب»، «سامورایی خانه‌به‌دوش»، «مارسی»، «قاچاقچی» و «طلا».

منتخب فیلم‌های کلاسیک این هفته نمایش نیز به‌ترتیب روز پخش از شنبه ۷ تا جمعه ۱۳ خرداد: «گرداب»، «ساحل زیبای کوچک» «شاهین مالت»، «توت‌فرنگی‌های وحشی»، «گربه جاسوس»، «گاو و زندانی» و «دزد دوچرخه» هستند.

همچنین سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم از ویژه برنامه خندوانه برای روز دختر خبر داد و گفت: در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، برنامه “خندوانه” با حضور دختران برگزار می‌شود و ارزشمند بودن دختران در جامعه و نقش موثر آنان بازنمایی خواهد شد.

او این خبر را در در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم، بیان کرد.

خشرو همچنین از دعوت از طیف گسترده‌ای از طنزپردازان کشور به شبکه نسیم خبر داد و افزود: سعی ما بر این است که فضای جدیدی در زمینه خنده و تفریح در شبکه نسیم داشته باشیم و برنامه‌های شبکه برای همه اقشار جامعه جذاب و پرمحتوا باشد.

امام‌جمعه قم نیز در این دیدار گفت: حضرت معصومه (س) الگوی ویژه‌ای برای دختران‌اند زیرا در عین مجرد بودن، فعالیت‌های اجتماعی هم داشتند و این نشان می‌دهد که اسلام دختران را از فعالیت‌های اجتماعی منع نکرده است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع) برای خنده و تفریح هم راهکار و ضابطه دارد، افزود: شبکه نسیم برای همین راه‌اندازی شد که ساعاتی از شبانه روز را به شاد کردن مردم اختصاص دهد و این شادی باید عام و همه پسند باشد.

نجمه کریمیان