رسانه » هنر
کد خبر : 681346
یکشنبه - 18 فروردین 1398 - 19:05
مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت ارشاد:

شاخص‌های کیفی در پرداخت یارانه مطبوعات سال ۹۸ لحاظ می‌شود

مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شاخص‌های کیفی در پرداخت یارانه مطبوعات سال ۹۸ لحاظ می‌شود.

شاخص‌های کیفی در پرداخت یارانه مطبوعات سال ۹۸ لحاظ می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سیدمحمدرضا دربندی گفت: بسیاری از برنامه‌های اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی از جمله پرداخت تسهیلات بانکی به فعالان رسانه‌ای در سال جاری نیز در دستور کار قرار گرفته و با جدیت بیشتری دنبال خواهند شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی از تداوم طرح‌های بیمه پایه و تکمیلی خبرنگاران و اصحاب رسانه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: براساس مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های منعقده، بیمه خبرنگاران امسال نیز مانند سال گذشته ادامه خواهد یافت. سال گذشته مجموعا حدود شش هزار نفر از اصحاب رسانه شامل سه هزار نفر بیمه پایه و سه هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و بنابر مذاکرات صورت گرفته با صندوق اعتباری هنر، پیش بینی ما این است که امور بیمه‌ای همین تعداد در سال جاری نیز اجرایی و عملی شود.

دربندی فراهم نبودن امکان بیمه مشاغل مرتبطی چون مدیران مسئول، صاحبان امتیاز و عوامل اداری و اجرایی رسانه‌ها را به عنوان مشکلی برای انجام امور بیمه‌ای فعالان عرصه رسانه عنوان کرد و افزود: امکان بیمه مشاغل مرتبط نیز در پی مذاکراتی که با سازمان تامین اجتماعی انجام شد، مهیا و در سال جاری دنبال خواهد شد.

مدیرکل رسانه‌های داخلی همچنین از تداوم اجرای طرح رتبه بندی رسانه ها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ضوابط رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های جدید، تعیین و برای اطلاع‌رسانی و دریافت نظر اهالی رسانه در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی قرار داده شده است.

دربندی به پرداخت یارانه حمایتی رسانه‌ها طی چند نوبت در سال ۹۷ اشاره و با بیان اینکه در سال جدید تاکید بیشتری بر شاخص‌های کیفی در تعیین میزان یارانه‌ها صورت خواهد گرفت، افزود: برای ایجاد انگیزه‌ مضاعف میان فعالان عرصه رسانه لازم است بین تولیدات محتوایی و کپی‌برداری‌های مرسوم، تفاوت‌هایی قائل شد.

مدیرکل رسانه‌های داخلی در خاتمه با اشاره به برخی اولویت‌ها و برنامه‌های این مدیریت در سال ۹۸، تاکید کرد: مصمم هستیم تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت برای خدمت به اهالی رسانه براساس بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب تعیین و اجرایی شود.

انتهای پیام/