فرهنگ عمومی » فرهنگ و هنر
کد خبر : 687454
شنبه - 24 فروردین 1398 - 22:46

سینما خاکریزی از دست‌رفته است/ پیشنهاد اجتماع ۲۰ هزار نفری در حمایت از سپاه

سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی اجتماع ۲۰ هزار نفری از اقشار مختلف مردم را در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ورزشگاه شهید شیرودی پیشنهاد کرد.

سینما خاکریزی از دست‌رفته است/ پیشنهاد اجتماع ۲۰ هزار نفری در حمایت از سپاه

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با جانشین بسیج مستضعفین سردار سپهر عصر امروز در ساختمان اقشار بسیج برگزار شد.

«سیدمحمد حسینی»، در ابتدای این نشست با اشاره به تلاش دشمن در راستای تزریق ناامیدی گفت: برخی می‌خواهند درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی یأس پراکنی کنند و آن‌را خنثی نشان دهند، در حالی که دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار بوده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب گفت: انفعال دستگاه‌های پژوهشی یکی از دلایلی بود که حضرت آقا دست به کار شدند و بیانیه گام دوم را نگاشتند و روی تک تک آن فکر کرده‌اند.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: ۷ دستاورد در بیانیه گام دوم مطرح شده که هر یک از آنها می‌تواند یک سوژه هنری باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: درباره سبک زندگی هم در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌بینیم که چگونه به کمک رایانه سبک زندگی غربی القا می‌شود، بنابراین هنرمندان باید از بستر استفاده کنند و سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند.

حسینی درباره عمل نابخردانه ترامپ در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عدو سبب خبر شود اگر خدا خواهد. با این اقدام ترامپ، شور و نشاطی در مردم ایجاد شده و گرایششان به سپاه بیشتر شده است. نباید گذاشت این موج و شور و حال جامعه از بین برود، بسیج باید از این موضوع استفاده کند.

وی ادامه داد: برخی اجتماع ۱۰۰ هزار نفری در استادیوم آزادی را پیشنهاد کردند که شاید هماهنگی آن دشوار باشد، اما می‌توان اجتماعی ۲۰ هزار نفری از اقشار مختلف مردم را در ورزشگاه شهید شیرودی تشکیل داد و یک مانور قدرت ارزشمند است.

* سینما خاکریزی از دست رفته است

«جمال شورجه» رئیس انجمن فیلم بسیج هنرمندان هم در ادامه این نشست به سیل ابتدای سال جاری اشاره کرد و برای سیل‌زدگان صبر مسألت کرد.

وی سپس گفت: من از قبیله سینما هستم و خودم را بی‌هنرترین در این عرصه می‌دانم اما حدود ۳۵ سال است که در این عرصه دستی بر آتش دارم.

این کارگردان سینما تصریح کرد: سینما دست ما نیست و خاکریزی است که دست سکولارها و لیبرال‌هاست. امیدوارم بتوانیم با همت مسئولان بسیج سنگرهای که از دست رفته است، آرام آرام به صاحبان اصلی انقلاب بر گردد، این هم جز با داشتن استراتژی ممکن نیست.
شورجه افزود: پیشنهاد میکنم سپاه و بسیج برای هنر پیشرو و متعالی انقلابی، اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد، اما متأسفانه یک تشتت در مدیریت فرهنگی وجود دارد. اگر روی هنرمندان استانی هزینه شود، به دلیل اشتیاقی که دارند، قطع یقین زودتر به نتیجه می‌رسیم، اما نیاز به آموزش داریم.

* حضور ۹ هزار عکاس بسیجی در کشور

کمال‌الدین شاهرخ، مدیر واحد عکس بعثه مقام معظم رهبری و بسیج هنرمندان در این نشست گفت: در ۳۲ مرکز استان حدود ۹ هزار عکاس حرفه‌ای و آماتور داریم. امید داریم از طرف سازمان مرکزی بسیج هنرمندان مورد حمایت قرار گیرند.

به گفته وی، تلاش برای معرفی آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و استعدادیابی از میان هنرمندان جوان، از جمله اهداف انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان است.

انتهای پیام/