استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 681619
دوشنبه - 19 فروردین 1398 - 09:16
معاون راهداری استان همدان:

سیل ۵۰۰ میلیارد ریال به جاده‌های استان همدان خسارت زد

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: سیل به جاده‌های استان همدان ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

سیل ۵۰۰ میلیارد ریال به جاده‌های استان همدان خسارت زد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمید پرورشی خرم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سیلاب‌های اخیر ۸۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان همدان آسیب دید، اظهار داشت: به دلیل رانش زمین سه محور گردنه اسدآباد، مسیر آورزمان – نهاوند و نهاوند – نورآباد در استان مسدود شده و در حال حاضر ایمنی برای تردد ندارد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: سیل به جاده‌های استان همدان ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت زده است.

وی با تأکید بر اینکه همدان استان معین کمک‌رسانی به الیگودرز یکی از شهرستان‌های استان لرستان است، یادآور شد: در حال حاضر مدت سه روز است که اداره‌کل راهداری با ۱۲ نیرو به همراه تجهیزات لازم در این منطقه مستقر است.

پرورشی خرم یادآور شد: مهمترین وظیفه استقرار راهداری همدان و عمده فعالیت تیم همدان در الیگودرز بازگشایی راه‌ها از ریزش و رانش است.

وی گفت: راهداری استان همدان برای کمک به راهداری استان لرستان ۹ باکس مخصوص ساخت پل که هر کدام یک متر طول دارد برای این استان ارسال کرده که برای تأمین راه ارتباطی استفاده می‌شود.

وی افزود: همزمان با اعزام این امکانات راه‌سازی دو دستگاه کامیون مایلر، ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه گریدر و یک خودروی پشتیبانی پیکاپ هم ارسال شده که فعالیت آنها لایروبی محورها، ترانشه‌برداری و سایر عملیات راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز از ایمن سازی گردنه اسدآباد و محور نورآباد نهاوند – لرستان پس از رانش زمین خبر داد.

مصطفی پناهنده با اشاره به اینکه این ۲ محور از مسیرهای شریانی استان همدان به شمار می‌روند، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر، آب به زیرسازی نفوذ کرده و موجب سست شدن لایه‌های خاک شده است.

وی افزود: شستشوی خاک و سست شدن لایه‌های آن موجب تغییر جنس خاک و رانش در سطح جاده و اختلاف سطح شده است.

پناهنده ادامه داد: تیم‌های راهداری با بهره گیری از مصالح مورد نیاز از جمله آسفالت سرد اقدام به تسطیح و ایمن سازی این گردنه کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: با وجود ایمن شدن مسیر، خطر ریزش سنگ وجود دارد و بر همین اساس باید تردد با دقت و ایمنی بالا از این گردنه انجام شود.