تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » گزارش » گزارش-مصاحبه » ورزشی
کد خبر : 688242
یکشنبه - 25 فروردین 1398 - 16:51

سپاهان بزرگترین قربانی تماشاگرنماها

هر چند مدت زیادی از بازی تاریخی ایران و استرالیا گذشته است اما احتمالاً همه شما به خاطر دارید که درست در زمانی که استرالیا خود را اماده می‌کرد تا با ۵-۶ گل ایران را بدرقه کند ورود یک جیمی جامپ به زمین تمامی معادلات این تیم را به هم زد.

سپاهان بزرگترین قربانی تماشاگرنماها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هر چند مدت زیادی از بازی تاریخی ایران و استرالیا گذشته است اما احتمالاً همه شما به خاطر دارید که درست در زمانی که استرالیا خود را آماده می‌کرد تا با ۵-۶ گل ایران را بدرقه کند ورود یک جیمی جامپ به زمین تمامی معادلات این تیم را به هم زد. تماشاگرنمای استرالیایی بعد از ورود دیوانه وارش به زمین تور دروازه ایران را پاره کرد و همان وقفه ۱۰ -۱۵ دقیقه‌ای باعث شد ایران به خودش بیاید و با تمام توان به استرالیا حمله کند و حاصل آن اتفاق هم تساوی تاریخی ۲ بر ۲ و صعود ایران به جام جهانی بود.

هر چند آن دیدار تاریخی با اتفاقات بازی استقلال و سپاهان چندان قابل مقایسه نیست اما سپاهان را هم می‌توان قربانی بزرگ رفتار تماشاگرنماهای خودی دانست.

سپاهان در حالی که نیمه اول تیم برتر میدان بود در نیمه دوم دیدار با استقلال بارها به دلیل رفتار تماشاگرنماها (یا تماشاگران) مجبور به توقف بازی شد و همین موضوع باعث شد استقلالی‌ها که دیدارهای سنگینی را پشت سر گذاشته بودند توان خود را بازیابی کنند و در آخرین دقیقه بازی به پیروزی برسند.

بعد از این بازی سعید فتاحی در میکسدزون خبری تاکید کرد که گزارش بازی را به کمیته انضباطی می‌فرستد و این یعنی حداقل یک بازی بدون تماشاگر پیش روی شاگردان امیرقلعه نویی در ۵ بازی آینده خواهد بود و شاید این محرومیت به لیگ نوزدهم انتقال داده شود؛ تصمیمی که در لیگ هفدهم هم گرفته شد و محرومیت سپاهان در بازی ابتدایی لیگ هجدهم اعمال شد و این قطعاً جدا از جریمه‌های مالی باشگاه خواهد بود.

به نظر می‌رسد حالا وقت آن است که برخی هواداران سپاهان که تابش مدیرعامل باشگاه آنها را دشمن تیم معرفی می‌داند و قلعه نویی آن‌ها را سپاهان نما، تفکر بیشتری روی رفتارهای خود داشته باشند و پیش از بازگشت طلایی پوشان به لیگ قهرمانان آسیا در رفتارهای خود تجدیدنظر کنند. در غیر این صورت طی سال‌های آینده کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آسیا با جریمه‌های سنگین آنها را مجبور به تجدیدنظر در رفتار می‌کند. رفتاری که در قبال دو تیم پرسپولیس و استقلال هم طی سال‌های اخیر انجام شده و حالا هواداران این دو تیم با احتیاط بیشتری در استادیوم آزادی حاضر می‌شوند.

هر چند تا پایان فصل هنوز فرصت برای قهرمانی سپاهان وجود دارد اما اگر سپاهان در این فصل به قهرمانی نرسد مهمترین عامل ناکامی این تیم را می‌توان رفتارهای ناهنجار برخی تماشاگران این تیم دانست.

این اتفاق البته برای سپاهانی‌ها خاطرات تلخ لیگ هفتم را زنده خواهد کرد جایی که آنها در حالی که مدعی اصلی قهرمانی بودند به دلیل همین رفتارهای تماشاگرنماها مجبور به دیدارهای بدون تماشاگر شدند و در نهایت هم در هفته پایانی قهرمانی را به پرسپولیس تقدیم کردند.

در نهایت می‌توان اینگونه گفت که سپاهان اصفهان یکی از بزرگترین قربانیان تماشاگرنماها در فوتبال ایران است.